Najnoviji dentsu Global Ad Spend Forecasts, koje pokrivaju 58 tržišta širom svijeta, pokazuju da će se ulaganje u oglašavanje povećati za 33,0 milijardi dolara u 2024. te da će doći do 752,8 milijardi dolara.
To predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prethodnu godinu za oglašivačku industriju – puno brže od tempa zabilježenog 2023. (+2,7% u odnosu na 2022.). Međutim, inflacija cijena medija i dalje ima značajan utjecaj na rast, pri čemu se za globalno ulaganje u oglašavanje po stalnim cijenama predviđa povećanje od samo 2,5% u 2024. u usporedbi sa potrošnjom u 2023, prenosi Media Marketing.
Također se očekuje da će digitalno oglašavanje pratiti uzlaznu putanju do 442,6 milijardi dolara u 2024., što predstavlja 58,8% globalnih investicija u oglašavanje. Predviđa se da će se usporavanje do jednocifrenog rasta prvi put primijećenog 2023. (6,3%) nastaviti u 2024. (6,5%) i da će postati norma u sljedećim godinama – trogodišnja kumulativna godišnja stopa rasta (CAGR) od 6,3% do 2026. godine.
Ipak, očekuje se da će digital i dalje biti glavni pokretač rasta globalnog ulaganja u oglašavanje i da će privući najviše inkrementalnih ulaganja, s dodatnom potrošnjom od 27,1 milijardu dolara sljedeće godine.
Izvještaj pokazuje da se u 2024. značajne medijske prilike pojavljuju za oglašivače iz velikih sportskih i političkih događaja kao što su UEFA EURO2024 i predsjednički izbori u SAD-u, potičući povećana ulaganja i na tržišnom i na međunarodnom nivou.
Besplatan polugodišnji izvještaj dentsu Global Ad Spend Forecasts, analizira financijske podatke u stvarnom vremenu iz cijelog svijeta, identifikujući velike promjene u ulaganju u oglašavanje prema medijskim kanalima, sektorima i zemljopisnim područjima. Osim toga, ovaj izvještaj također istražuje dvije nove usporedbe za vodeće brendove, omogućujući im da razmotre oglašavanje u odnosu na šire makroekonomske faktore kao što su demografija tržišta i bruto domaći proizvod (BDP).
Will Swayne, Global Practice President, Media, dentsu: “Uprkos trenutnim geopolitičkim nestabilnostima i ekonomskim izgledima širom svijeta, za 2024. možemo vidjeti koliko su važni veliki politički i sportski događaji za stvaranje pozitivnog rasta ulaganja u oglašavanje. Ukupna potrošnja samo je jedan od pokazatelja koje trebamo uzeti u obzir, pa smo po prvi put proveli detaljnu analizu tržišnog BDP-a i stanovništva kao nove alternativne referentne vrijednosti ulaganja u oglašavanje za naše klijente.”
Dentsu analiza pokazuje da se u 2024. predviđa da će potrošnja na oglašavanje u prosjeku predstavljati 0,75% bruto domaćeg proizvoda (BDP) zemalja koje se prate, što je u skladu sa prosječnom godišnjom potrošnjom na oglašavanje/indikatorom BDP-a posmatranim u posljednjih 20 godina (0,70%). Neka tržišta doprinose značajno više, na primjer: oglašivači u Japanu (1,26%), Ujedinjenom Kraljevstvu (1,23%) i Sjedinjenim Državama (1,13%) troše mnogo više od onih na drugim tržištima u odnosu na njihov BDP.
Osim toga, izvještaj pokazuje da će 2024. godine oglašivači potrošiti u prosjeku 139 USD po stanovniku širom svijeta. To je oko 75% više od onoga što su potrošili prije 20 godina (80 USD). Osim što pokazuje da oglašivači troše više kako bi privukli publiku, pokazatelj ulaganja u oglašavanje po glavi stanovnika također pokazuje sve veći pritisak oglasa sa kojim se publika suočava.
Swayne dodaje:
„Publika prima sve veći broj oglasa, stoga pronalaženje novih načina za povećanje učinkovitosti oglasa nikada nije bilo važnije. Vidimo povećanu usredotočenost na planiranje i kupovinu pažnje, iznad čistog dosega, jer sve više brendova nastoji maksimizovati svoj povrat na ulaganja i kapitalizirati alate za ekonomiju pozornosti koji su im dostupni.”
Iz perspektive kanala, predviđanja ovog izvještaja za 2024. pokazuju da će se u digitalnom prostoru najbrže ubrzati oglašavanje na Retail Media kanalima sa 17,2% trogodišnjim CAGR-om, a slijedi oglašavanje na društvenim mrežama (12,3% trogodišnji CAGR). Također se očekuje da će programatsko oglašavanje, koje već čini više od 70% potrošnje na digitalne oglase, nastaviti rasti (10,2% trogodišnji CAGR).
Nakon dvije uzastopne godine pada ulaganja u oglašavanje, predviđa se da će TV rasti (2,9%) i dosegnuti 23,0% oglašivačkih budžeta u 2024. Povezana televizija doživjet će brzi rast od 30,8%, gotovo dvostruko brže od rasta 2023. (15,9%), kako glavne video platforme pokreću ili usavršavaju svoje mogućnosti oglašavanja.
Očekuje se da će ostali mediji imati 18,2% udjela u potrošnji na oglašavanje u 2024. Svi će rasti (kino za 6,4%, out-of-home za 4,4%, audio za 1,1%), osim štampe koji će se smanjiti za -3,3%.
Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje rasti u svim regijama. Predviđa se da će obje Amerike, najveće regije u pogledu potrošnje, prestići Aziju i Pacifik sa rastom od 5,8% u 2024., što je znatno više od rasta od 2,5% koliko je doživjela 2023. Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje u regiji ubrzati rast najviše u 2025. (rast od 4,8%). Predviđa se da će Azija i Pacifik rasti za 4,0% u 2024. (+0,5 postotnih bodova u odnosu na 2023.), a EMEA od 2,7% (+0,8 postotnih bodova u odnosu na 2023.).
Dok će prvo tromjesečje biti najsporije u godini (4,2%), predviđa se ubrzanje rasta u drugom tromjesečju (4,9%) prije vrhunca u trećem (5,5%), uz podršku velikih sportskih događaja. Predviđa se da će posebno dva sektora rasti puno brže od svjetskog prosjeka: putovanja i transport (7,5%) te farmaceutski sektor (7,4%).