Uručene nagrade za "Najbolje iz Srbije 2010."

Bez autora
Dec 16 2010

U Ateljeu 212 uručene su nagrade za najbolje brendove u akciji "Najbolje iz Srbije 2010.", koju zajednički sedmi put za redom organizuju Ministarstvo trgovine i usluga, Privredna komora Srbije i dnevni ekonomski list "Privredni pregled". Priznanje za najboljeg promotera Srbije dobio je teniser Novak Đoković, a najboljima od rekordno prijavljenih 217 brendova, nagrade su uručili ministar trgovine i usluga, Slobodan Milosavljević, predsednik Privredne komore Srbije, Miloš Bugarin i generalni direktor lista "Privredni pregled", Dušan Jugović. Brend je postao jedan od najznačajnijih faktora pozicioniranja na tržištu, a samim tim i borbe za lojalnost potrošača. U uslovima stalnog povećanja broja stranih brendova na našem tržištu i zaoštravanju konkurendcije, veoma je važno da domaća preduzeća usvajaju marketinšku filozofiju i tržišni način razmišljanja, da ulažu u standarde u svim fazama poslovanja i da primenjuju iskustva razvijenih tržišnih privreda.

Uručene nagrade za "Najbolje iz Srbije 2010."U Ateljeu 212 uručene su nagrade za najbolje brendove u akciji "Najbolje iz Srbije 2010.", koju zajednički sedmi put za redom organizuju Ministarstvo trgovine i usluga, Privredna komora Srbije i dnevni ekonomski list "Privredni pregled".

Priznanje za najboljeg promotera Srbije dobio je teniser Novak Đoković, a najboljima od rekordno prijavljenih 217 brendova, nagrade su uručili ministar trgovine i usluga, Slobodan Milosavljević, predsednik Privredne komore Srbije, Miloš Bugarin i generalni direktor lista "Privredni pregled", Dušan Jugović.

Brend je postao jedan od najznačajnijih faktora pozicioniranja na tržištu, a samim tim i borbe za lojalnost potrošača. U uslovima stalnog povećanja broja stranih brendova na našem tržištu i zaoštravanju konkurendcije, veoma je važno da domaća preduzeća usvajaju marketinšku filozofiju i tržišni način razmišljanja, da ulažu u standarde u svim fazama poslovanja i da primenjuju iskustva razvijenih tržišnih privreda.

Ciljevi ove akcije su pored ostalog i da se podržavaju i brendovi koji su se već dokazali na tržištu, kao i oni koji tek treba da se razvijajui, jer je to uslov za povećanje konkurentnosti srpske privrede.

Zbog ekonomske krize ova godina je bila teška, a pretpostavlja se da će biti i naredna, ali ipak bilo je i dobrih iskoraka, jer je za deset ovogodišnjih meseci izvoz bio veći za 16 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period, a deficit spoljnotrgovinske razmene manji za 10 posto, što je najbolji rezultat u poslednjih deset godina.

Kroz stvaranje pojedinačnih uspešnih brendova, kako proizvoda i usluga, tako kompanija i preduzeća, gradi se uspešan nacionalni brend, što dovodi i do ukupnog privlačenja većeg broja stranih investicija i povećanja izvoza, što je jedan od prioritetnih zadataka u narednom periodu. Za pozicioniranje brenda najvažnija je odluka potrošača, da li će da kupi baš taj proizvod. Dobro poziconiranje brenda na lokalnom nivou, uvek je preduslov za dobro pozicioniranje i na regionalnom, a kasnije i na globalnom tržištu.

Za kroporativni brend u svakodnevnoj potrošnji, nagrađeni su "Karneks" - industrija mesa Vrbas, u oblasti hrane, "Nektar" iz Bačke Palanke, u oblasti pića, "Galenika" - Beograd u oblasti hemije i kozmetike.

Za robni brend u svakodnevnoj potrošnji, nagrađeni su "Jafa keks", " Jafe" iz Crvenke - u oblasti hrane, "Jelen pivo" Apatinske pivare, u oblasti pića i "Meriks" "Henkel Merime" iz Kruševca u oblasti hemije i kozmetike.

Najbolji lokalni robni brend je vino "Trijumf" podruma "Aleksandrović" iz Topole, a najbolja trgovinska robna marka je "baš - baš" "Univereksporta" iz Novog Sada. Za najuspešnije uvođenje novog robnog brenda nagrađena je "Neoplanta" iz Novog Sada za marke "pipi i gudi". Za najbolji korporativni brend u oblasti obuće i odeće nagradu je dobila "Mona" iz Beograda, za trajna potrošna dobra "Metalac" iz Gornjeg Milanovca, a za proizvodna dobra "Peštan" iz Aranđelovca. U okviru uslužnih preduzeća najbolji korporativni brendovi su u trgovini "Tempo" - "Delta Maksija", u finansijama i osiguranju "Eurobank EFG" Beograd, u proizvodnum uslugama "PS Telefonija" - Beograd, među malim i srednjim preduzećima Slobodna zona Pirot, a za ostale usluge "Infostud 3" - Subotica.

Nagrađeni robni brendovi su u okviru trajnih potrošnih dobara "Blek hors" Fabrika akumulatora iz Sombora, zatim "Petrohemija Pančevo", a u okviru usluga "ASW dominus" - ASW inženjering - Beograd. Najbolji inostrani korporativni brend koji posluje u Srbiji je "Raiffeisen banka" Beograd, a najbolji inostrani robni brend, sa statusom domaćeg proizvoda je pivo "Tuborg" - "Carlsberg Srbije" iz Čelareva. Najbolje javno, državno ili dominantno državno preduzeće u Srbiji je saobraćajno preduzeće "Lasta" - Beograd.

Kriterijumi za izbor nagrađenih bili su kao i ranijih godina tržišno - finansijski, stavovi i zadovoljstvo potrošača i poslovnih partnera i ocene stručnog žirija. U izboru najboljeg u kategoriji ličnog brenda i osobe koja je najviše doprinela promociji Srbije u svetu, učestvovali su i predstavnici diplomatsko - konzularnih misija Srbije u svetu, kao i predstavnici ambasada i konzulata stranih zemalja u Srbiji. 

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik