Zašto je baš krokodil simbol brenda “Lacoste”

M.D.
Jan 18 2022

Na Forbsovoj listi najpopularnijih modnih brendova, 77. poziciju zauzima “Lacoste” sa vrednosću većom od milijardu dolara.

Ova francuska kompanija osnovana je davne 1933. godine i poznata je po proizvodnji odeće, obuće, parfema, sunčanih naočara i naočara za korekciju vida, satova i raznih proizvoda od kože. Decenijama unazad je glavni sponzor mnogih poznatih sportista, među kojima je i Novak Đoković, koji je ujedno proglašen i ambasadorom brenda.

Iako je zeleni krokodil kao simbol kompanije svima dobro poznat, većina ljudi ne poznaje istoriju ovog brenda.

Kako je sve počelo?

Rene Lakost, nekadašnja velika teniska zvezda je zajedno sa Andreom Žiljeom, vlasnikom i predsednikom tadašnje najveće trikotažne kompanije, osnovao firmu “La Societe Chemise Lacoste”. Fabrika je proizvodila do tada neviđene polo majice, koje je na teniskim terenima nosio i sam Lakost.

Priča o nastanku logotipa čuvenog krokodila je vrlo zanimljiva, budući da je kompanija gotovo potpuno besplatno dobila prepoznatljiv simbol. Naime, Rene je nadimak Krokodil dobio još 1927. godine za vreme jednog teniskog meča. Navodno, on se pre jednog meča opkladio sa predsednikom Francuskog teniskog saveza, koji mu je obećao torbu od krokodilske kože ukoliko ostvari pobedu. Iako nije dobio meč, priča je dospela u američke štampane medije, gde je novinar naveo da “Rene Lakost nije uspeo da pobedi i zaradi torbu od krokodilske kože, ali se zato borio kao pravi krokodil.”

Nadimak je ubrzo prihvatila i publika, a krokodila, koji će kasnije postati logo kompanije, nacrtao je njegov prijatelj Robert Džordž. Lakost je pre narednog meča gotovo iz šale na svojoj majici nacrtao krokodila sa otvorenim ustima, da bi već u narednim mečevima nosio majice sa izvezenim simbolom na prednjem džepu. Inače, ovo je prvi put u istoriji da je simbol brenda bio vidljiv sa spoljne strane na nekom odevnom predmetu.

A kako se brend razvio?

Iako je Lakost u početku dizajnirao sportsku odeću isključivo za sopstvene potrebe, odnosno za nošenje na golf i teniskim terenima, potražnja je bila velika, te će uskoro otpočeti serijska proizvodnja majica, a potom i obuće, košulja i drugih proizvoda.

Polo majice, prvi “Lacoste” proizvod, imale su tri dugmeta na okovratniku, kratke rukave i bile su kreirane od prirodnih materijala koji su omogućavali koži da diše. Interesantno je da su upravo ove majice zamenile one sa dugim rukavima koje su u to vreme bile zastupljene na teniskim terenima. U kasnijem periodu su prihvaćene i od “Rotari kluba” te su postale glavno obeležje više klase, da bi se zatim njihova popularnost proširila i na ostatak stanovništva kao deo novog trenda.

Američka tekstilna kompanija “Izrod” je početkom 50-ih godina dobila licencu za proizvodnju “Lacoste” proizvoda za tržište SAD-a, a ovo partnerstvo je trajalo sve do 1993. godine, kada je kompanija povratila ekskluzivna prava na distribuciju prooizvoda pod sopstvenim brendom. U međuvremenu su i druge kompanije dobijale licencu za proizvodnju “Lacoste” brenda, te je danas on prisutan u 98 zemalja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik