Punom parom grade se i obnavljaju mostovi, krpe ulice i podižu nadvožnjaci i petlje. Većina radova na saobraćajnicama koji se izvode u Beogradu teku po planu i biće završeni do početka septembra.Veliki radovi se obavljaju u Bulevaru kralja Aleksandra, Ruzveltovoj i Radničkoj ulici, uslovljavajući velike zastoje i izmene u saobraćaju. Deo Bulevara, od Pravnog fakulteta do Ruzveltove ulice, biće do 15. avgusta van funkcije, a saobraćaj će se obavljati okolnim ulicama.
Punom parom grade se i obnavljaju mostovi, krpe ulice i podižu nadvožnjaci i petlje.
Većina radova na saobraćajnicama koji se izvode u Beogradu teku po planu i biće završeni do početka septembra, kaže pomoćnik gradskog sekretara za saobraćaj Branko Smiljanić.
On je podsetio da se veliki radovi obavljaju u Bulevaru kralja Aleksandra, Ruzveltovoj i Radničkoj ulici, uslovljavajući velike zastoje i izmene u saobraćaju. Prema njegovim rečima, deo Bulevara, od Pravnog fakulteta do Ruzveltove ulice, biće do 15. avgusta van funkcije, a saobraćaj će se obavljati okolnim ulicama.
"Plan je da radovi budu gotovi do povratka gradjana sa godišnjih odmora i dece u škole, kako bi se maksimalno rasteretili radovi na autoputu kroz Beograd i mostu 'Gazela'", ukazao je Smiljanić.
Kada je reč o rekonstrukciji mosta "Gazela", na snazi je režim potpunog zatvaranja krajnje levih - brzih traka, koje će biti van upotrebe do početka oktobra, naveo je zamenik sekretara. On je poručio da je neophodno da se gradjani koji koriste "Gazelu" na vreme preusmere, posebno na potezu iz pravca Novog Beograda ka Nišu i pomognu da se dodatno ne usporava saobraćaj.
Od sredine avgusta do sredine oktobra, tokom vikenda biće zatvarana polovina kolovoznih traka na "Gazeli", najavio je Smiljanić, dodajući da će u tom periodu vozačima na raspolaganju biti jedna traka ka Nišu i dve trake ka Novom Beogradu.
"Sada su, zbog radova, zatvorene i izlazna rampa iz Savske ulice na most i rampa iz pravca Novog Beograda ka Senjaku i ulici Kneza Miloša", naveo je Smiljanić.
”Tokom avgusta se očekuje zatvaranje i drugih rampi, kao, na primer izlazna rampa iz ulice Jurija Gagarina na "Gazelu"”, dodao je on.
Kada je reč o rekonstrukciji autoputa kroz Beograd, usvojen je zahtev grada da se ona obavlja od mosta "Gazela" ka Surčinu, a ne obrnuto, kako je prvobitno bilo predviđeno, objasnio je Smiljanić.
"Na taj način će do kraja avgusta biti završene deonice blizu 'Gazele', odnosno ključne petlje do ulice Tošin Bunar, što će dodatno rasteretiti saobraćaj", naveo je Smiljanić.
Težište rekonstrukcije na mostu "Gazela", kako je istakao, posle oktobra seli se na unutrašnje radove, koji će omogućiti potpuno otvaranje saobraćaja do proleća 2011. godine.
"Na proleće se očekuje nastavak radova po sličnom režimu, tako što se radovi oko autoputa sa novobeogradske strane prebacuju u stari deo grada", najavio je Smiljanić.
Ekipe "Beograd puta" su počele sanaciju kolovoza na raskrsnici Radničke i skretanja za Adu ciganliju. Zamena dotrajalog asfalta trajaće do četvrtka, a saobraćaj će biti preusmeravan na jednu kolovoznu traku. Putari će, istovremeno, da rekonstruišu i stajališta gradskog prevoza na početku Novog obrenovačkog puta kod Ade, pa vozila neće moći da saobraćaju žutom trakom na putu za Obrenovac.
Careva ćuprija godinu dana "zabranjena" za vozače
Prošla je već godina kako je Careva ćuprija "zabranjena zona" za vozače. Na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza na ovoj lokaciji niče nova petlja "Hipodrom".
Od početka radova do sada završena je izgradnja rampi Požeška - Paštrovićeva, kojima će se vozila iz Paštrovićeve penjati prema izdignutoj raskrsnici nad prugom, kao i konstrukcija iznad samog toka reke Topčiderke. Takođe, postavljeno je i 96 stubova, što je oko 80 odsto od projektovanog broja, a na dve konstrukcije završena je kolovozna ploča.
"Ukupno je pobijeno 290 šipova i izliveno 630 metara potpornih zidova. Završeno je i polaganje vodovodne i kanalizacione mreže, a u toku su radovi na slivničkim vezama. Već je vidljiva nova konstrukcija, koja će na jesen predstavljati čitavu petlju Hipodrom. U toku je izgradnja raskrsnice preko železničke pruge. Pravac prema Bulevaru vojvode Mišića je završen, dok građevinci trenutno rade ka Topčideru", objašnjavaju u Direkciji za izgradnju grada.
Petlja kod Careve ćuprije predstavlja deo saobraćajne mreže, u okviru koje se gradi i most preko reke Save na Adi ciganliji. Njenom izgradnjom "raskrstiće" se drumski i železnički saobraćaj i povećati bezbednost i protočnost prema Banovom brdu i centru. Nadvožnjak će, sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru, biti široka i moderna trokraka raskrsnica sa prilaznim rampama.