Posle decenije čekanja, nekim krupnim infrastrukturnim projektima u Srbiji nazire se kraj. Tako su Beograđani, posle 30 godina, ponovo bili u prilici da kažu da su prošetali novim mostom. Kolima će moći da ga pređu do kraja godine. Posle nekoliko odlaganja rokova, za 1. oktobar najavljuje se i završetak mosta kod Beške. Građevinske firme, koje se žale da je sve manje posla u stanogradnji, šansu traže u gradnji saobraćajnica, a takvih gradilišta u Srbiji trenutno je više od 20. Lepu sliku prestonice obećavaju gradske vlasti. Grade se još dva mosta, jedan je počeo sa pripremnim radovima pre mesec i po dana, to je most Zemun-Borča i obrenovački most, koji će ove godine kao i most na Adi biti pušten u saobraćaj. Osim što doprinse boljem kvalitetu života i lepšem izgledu glavnog grada, mostovi, obilaznice, putevi u izgradnji imaju još jednu dobru stranu...
Posle decenije čekanja, nekim krupnim infrastrukturnim projektima u Srbiji nazire se kraj. Tako su Beograđani, posle 30 godina, ponovo bili u prilici da kažu da su prošetali novim mostom. Kolima će moći da ga pređu do kraja godine. Posle nekoliko odlaganja rokova, za 1. oktobar najavljuje se i završetak mosta kod Beške.
Građevinske firme, koje se žale da je sve manje posla u stanogradnji, šansu traže u gradnji saobraćajnica, a takvih gradilišta u Srbiji trenutno je više od 20.
Lepu sliku prestonice obećavaju gradske vlasti.
"Gradimo još dva mosta, jedan je počeo sa pripremnim radovima pre mesec i po dana, to je most Zemun-Borča i obrenovački most, koji će ove godine kao i most na Adi biti pušten u saobraćaj", rekao je gradski menadžer Beograda, Aleksandar Bijelić.
Osim što doprinse boljem kvalitetu života i lepšem izgledu glavnog grada, mostovi, obilaznice, putevi u izgradnji imaju još jednu dobru stranu.
"Beograd insistira na tome da uposli građevinsku industriju i dolazimo do nekoliko hiljada građevinskih radnika dnevno zaposlenih na gradilištima u Beogradu", kaže Bijelić.
Slične argumente ima i ministar infrastrukture. Uz tvrdnju da je Srbija danas najveće gradilište, ističe radove na elektranama - Kostolac, Đerdap, Bajina Bašta, ali posebno izgradnju saobraćajnica. Za 2013. godinu najavljuje završetak Koridora 10.
Ministar Milutin Mrkonjić kaže da je Koridor 10 najveća investicija u saobraćajnoj infrastrukturi.
"Druga po veličini investicija u saobraćajnoj infrastrukturi je Koridor 11, autoput od Beograda ka Čačku i treća vrlo važna investicija, koju često zaboravljamo, jeste železnički Koridor 10", kaže Mrkonjić.
Ipak, najviše gradilišta je u Beogradu, Vojvodini, centralnoj i zapadnoj Srbiji. Južnije na karti samo su železnički most preko Velike Morave i deo autoputa od Niša do granice s Makedonijom, čija bi izgradnja trebalo da bude završena naredne godine.
"Ako bi bio veći broj objekata lociranih ovde da se gradi, i ako su to veliki infrastrukturni objekti, to bi značilo za čitav kraj, za okrug i čitavu južnu Srbiju od Niša na dole, za razvoj privrede i uposlenost novih radnika", kaže Budimir Mihajlović, načelnik Pčinjskog okruga.
Vara ih utisak da su zapostavljeni, odgovara ministar infrastrukture južnim opštinama, najavljujući da im tek predstoje i investicije i izgradnja.
Mrkonjić objašnjava da je severni krak najjednostavniji za realizaciju i u putnom i u železničkom transportu.
"Hteli smo da naša preduzeća osvoje tržište, da dobiju reference i da mogu da idu ka jugu. To je bila strateška odluka", rekao je Mrkonjić.
Pored završetka Koridora 10, regulacija vodosnabdevanja i izgradnja gasovoda samo su neki od projekata koji, prema najavama, očekuju jug Srbije. Ako se sve bude odvijalo po planu, u narednih nekoliko godina i taj region moći će da se pohvali i lepšim izgledom i boljim uslovima za život.