Uz posao od kuće koji dovodi do toga da je teško prodati male apartmane, agenti za nekretnine u Njujorku pribegavaju pomoći uticajnih osoba na Instagramu.
Tako influenseri imaju zadatak da "namame" i mlade, one koji prvi put kupuju stanove, da se na kupovinu odlučuju usred pandemije.
"Zaključivanje ugovora sa vlasnicima-početnicima zahteva još više napora ovih dana - osmeh i malo podsticaja više nisu dovoljni", kaže Čarls Mazalatis, osnivač Maz Group NI.
On dodaje da od kada je zavladao koronavirus, ljudi nisu bili voljni da potroše stotine hiljada dolara na stan koji ne mogu da vide lično.
"Uđite u Instagram. Sve je u stvaranju vibracije", rekla je Kristin Blekburn, direktor prodaje kompanije Compass iz Njujorka, o sve većoj upotrebi društvenih medija za kupoprodaju nekretnina.
Prodaja iz doba kovid-19 zahteva više od tradicionalnih prikazivanja - sveže cveće i činija voća, ili čak nameštaj za fotografije u onlajn oglasima: mladi kupci žele da zamisle prostor za radni život, koji dolazi uz nameštaj koji je već na mestu, kaže Blekburn za Blumberg.
"Drugim rečima, mladi veruju ovim uticajnim osobama, na to se sve svodi", rekla je.
Agenti se obraćaju "influenserima" na društvenim mrežama kako bi pomogli u prodaji "ideje o načinu života". Instagram postovi ili Jutjub video snimci mogu kupcima pomoći da se zamisle u prostoru.
Influenseri često dele fotografije sa stotinama hiljada sledbenika i prikazuju se kako uživaju u zajedničkim prostorijama zgrade i snimaju balkonske poglede.
Prema podacima Nacionalnog udruženja Realtors, milenijalci će verovatnije potražiti savet od bliskog prijatelja ili rođaka o kupovini kuća, a influenseri se često uklapaju u kategoriju "pouzdani izvor".
Takođe je verovatnije da će milenijalci odgovoriti na "marketing od usta do usta", koji može da uključi uticajne grupe društvenih medija koje prate.
"Vidimo da su društveni mediji odigrali prilično veliku ulogu u kupovini od kuće", rekla je ekonomista StreetEasy-ja Nensi Vu za Blumberg.