Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je juče da će biti urađena procena svakog mosta i dodao da je važno da se utvrdi koja državna, republička ili lokalna firma je nadležna za upravljanje kojim objektom infrastrukture.
Kako je Vesić rekao, dat je nalog da se popišu svi mostovi i izveštaj očekuje u ponedeljak, posle čega će biti preduzete mere kako da se ubuduće vodi računa o infrastrukturi.
- Ovaj put je bio naglasak na mostovima, ali imamo i druge infrastrukturne objekte - nadvožnjake, podvožnjake, koji moraju da se održavaju - istakao je Vesić.
- Važno je da se popišu svi objekti infrastrukture u Srbiji, da se utvrdi njihovo stanje i da se utvrdi koja državna, lokalna ili republička firma je nadležna nad njihovim upravljanjem.
On je dodao da će tada oni koji su nadležni imati obavezu da investiraju novac u održavanje infrastrukture i objasnio da će to biti mnogo jeftinije nego da se dešavaju nesreće.
- Pre pet-šest godina krenuli smo da menjamo asfalt na Brankovom mostu i ispostavilo se da je bila potrebna i zamena nekih delova konstrukcije - objasnio je Vesić.
- Tada smo shvatili da niko nije nadležan za održavanje mosta. On pripada republici, ulica Beogradu.
Podsećajući na primer mosta u Ovčar Banji na kome se dogodila tragedija, Vesić je kazao da je most bio u nadležnosti lokalne samouprave, koja je zabranila korišćenje tog mosta.
- Moramo kroz izmenu propisa da rešimo zauvek to pitanje, da ljudi znaju da ako prelaze preko nekog mosta, da neko garantuje da je on bezbedan, a ako nije siguran mora da bude zatvoren - rekao je Vesić. - U ovom trenutku gradi se 222 kilometra brzih saobraćajnica i auto-puteva, a projektujemo novih 190 kilometara auto-puta.
Govoreći o žlezničkom saobraćaju, ministar je kazao da se sada radi deonica pruge Novi Sad - Subotica koja je dužine 108 kilometara i koja će biti završena 2025. godine, radi se Niš-Brestovac 23 kilometra, Niš-Dimitrovgrad 30 kilometara i Stalać-Đunis 14 kilometara.
- Otvara se mogućnost sličnih povezivanja i prema Hrvatskoj, jer se gradi pruga Beograd-Šid 90 kilometara, što znači ako Hrvati žele da ulažu u svoju prugu može da se dobije i voz koji će ići i prema Beču i LJubljani - naglasio je Vesić.
Naplata konverzije zemljišta
Ministar Vesić je, govoreći o ukidanju naplate konverzije zemljišta, kazao da je će se o tome tek razgovarati, ali je naglasio da većina privrednika to traži.
- Kada razgovarate sa privrednicima i onima koji posluju, oni daju jasne i logične argumente zašto ta mera ne donosi efekte u budžet, a koči razvoj građevinarstva - smatra Vesić.
- Ta mera je doneta da se kazne dvojica tajkuna, a to se pretvorilo u kažnjavanje svih drugih osim njih.