Kada će fabrike IMT iz Novog Beograda i IMR iz Rakovice biti izmeštene u Barajevo, znaće se sledeće sedmice. Konačnu odluku o tome doneće Ministarstvo urbanizma i prostornog planiranja i Ministarstvo ekonomije koja će u saradnji sa Gradom utvrditi tačnu lokaciju, kada će početi preseljenje, kao i koliko će ono trajati. Beograd je već izvršio prenamenu ovog zemljišta iz industrijskog u stambeno-komercijalno i tako dobio novih 77 hektara za izgradnju jeftinih stanova. U interesu nam je da se 36 hektara na eksluzivnoj lokaciji kod „Airport City“ proda po tržišnoj ceni, a ne da se pojavi neki investitor koji će za male pare kupiti fabriku koja je u dugovima, i za bagatelu dobiti zemljište na atraktivnoj lokaciji. IMT i IMR trenutno u Novom Beogradu i Rakovici imaju oko 270.000 kvadratnih metara natkrivenog prostora u kome se proizvode traktori i motori.
Kada će fabrike IMT iz Novog Beograda i IMR iz Rakovice biti izmeštene u Barajevo, znaće se sledeće sedmice.
Konačnu odluku o tome doneće Ministarstvo urbanizma i prostornog planiranja i Ministarstvo ekonomije koja će u saradnji sa Gradom utvrditi tačnu lokaciju, kada će početi preseljenje, kao i koliko će ono trajati. Beograd je već izvršio prenamenu ovog zemljišta iz industrijskog u stambeno-komercijalno i tako dobio novih 77 hektara za izgradnju jeftinih stanova.
- U interesu nam je da se 36 hektara na eksluzivnoj lokaciji kod „Airport City“ proda po tržišnoj ceni, a ne da se pojavi neki investitor koji će za male pare kupiti fabriku koja je u dugovima, i za bagatelu dobiti zemljište na atraktivnoj lokaciji - kaže za Danas Miroslav Čučković, član gradskog veća.
IMT i IMR trenutno u Novom Beogradu i Rakovici imaju oko 270.000 kvadratnih metara natkrivenog prostora u kome se proizvode traktori i motori.
Prema rečima državnog sekretara u Ministarstvu ekonomije postoji plan prema kome bi se država uključila u gradnju socijalno neprofitnih stanova, ako što je to već započeto na parceli kasarne „4. juli“ na Voždovcu.
- Ideju države da se na još dve lokacije u prestonici grade jeftiniji kvadrati, podržaće i grad Beograd koji je već izvršio prenamenu zemljišta. Naime, ukoliko država odluči da gradi stanove na površini od 55 hektara na Novom Beogradu, gde se nalazila fabrika IMT, kao i na 22 hektara zemljišta u Rakovici, grad će brzo izaći u susret i izdaćemo sve neophodne dozvole, kao što je bio slučaj i sa kasarnom „4. juli“ - kaže Čučković.
Ranije je postojala ideja da se IMT preseli u pogone u Rakovici, ali zbog malog prostora od toga se odustalo, a trenutno jedna od najboljih varijanti je Barič.
- Menadžment IMT kaže da postoje tehnički problemi oko izmeštanja mašina, jer neke ne bi mogle ponovo da se sastave nakon preseljenja - kaže naš sagovornik.
On napominje da Grad želi da od novca od prodaje zemljišta uloži u obnovu mašina za proizvodnju traktora i da se proizvodnja traktora proširi i modernizuje kako bi nova fabrika godišnje mogla da proizvede oko 9.000 traktora.
- Proizvodnja ovog broja traktora nam je neophodna, jer samo na teritoriji glavnog grada postoji 15.000 registrovanih poljoprivrednih domaćinstava, pa je fabrika traktora potrebna Beogradu, ali i celoj Srbiji - navodi Čučković.
Prema njegovim rečima trenutno se rade analize o tome koliko bi koštalo preseljenje mašina iz ove dve fabrike, ali i koliko bi preseljenje trajalo.
- Za preseljenje će nam trebati dva do tri meseca. Podsećanja radi, IKL se preselio u Barajevo za 40 dana - rekao je Čučković.