Ništa od spajanja IMT-a i IMR-a

Bez autora
Jul 25 2010

Od spajanja IMT-a i IMR-a zasad nema ništa. O ideji gromoglasno najavljenoj pre godinu dana, sada niko i ne priča. Izvesno je samo da će IMT verovatno biti preseljen sa Novog Beograda, ali ne u Rakovicu kod IMR-a već u Barič. Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije, najavio je pre godinu dana da su u toku pregovori o poslovno-tehničkoj saradnji s beloruskom kompanijom „MTZ Finke“. Ideja je bila da se napravi zajednička kompanija IMT-a i IMR-a u saradnji sa beloruskim proizvođačem traktora koja bi bila smeštena na jedinstvenu lokaciju u Rakovici. Počelo bi se sa sklapanjem traktora radi snabdevanja srpskog tržišta, ali i CEFTA područja i zemalja sa kojima Srbija ima dobro poslovnu saradnju“, najavio je tada Dinkić. Namera je da se traktori prodaju širom EU. Godinu dana je prošlo, ni preseljenja, ni spajanja, ni strateškog partnera, ni evropskih traktora.

Ništa od spajanja IMT-a i IMR-aOd spajanja IMT-a i IMR-a zasad nema ništa. O ideji gromoglasno najavljenoj pre godinu dana, sada niko i ne priča.

Izvesno je samo da će IMT verovatno biti preseljen sa Novog Beograda, ali ne u Rakovicu kod IMR-a već u Barič.

Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije, najavio je pre godinu dana da su u toku pregovori o poslovno-tehničkoj saradnji s beloruskom kompanijom „MTZ Finke“.

„Ideja je da se napravi zajednička kompanija IMT-a i IMR-a u saradnji sa beloruskim proizvođačem traktora koja bi bila smeštena na jedinstvenu lokaciju u Rakovici. Počelo bi se sa sklapanjem traktora radi snabdevanja srpskog tržišta, ali i CEFTA područja i zemalja sa kojima Srbija ima dobro poslovnu saradnju“, najavio je tada Dinkić. Namera je, dodao je on, da se traktori prodaju širom EU.

Godinu dana je prošlo, ni preseljenja, ni spajanja, ni strateškog partnera, ni evropskih traktora. Prvoslav Brkić, predstavnik sindikata Industrije motora Rakovica, kaže da je sve ostalo na priči. „Političari su samo pričali, a ništa nisu uradili. Sada niko više to i ne pominje. Nedavno sam razgovarao s našim direktorom i on ne zna ništa o tome“, ističe Brkić.

Ipak, ideja o preseljenju Industrije motora i traktora sa Novog Beograda i eventualnom spajanju sa IMR-om je neminovnost. Srbija je mala zemlja za dve fabrike traktora, IMT i IMR imaju velike fiksne troškove jer maloj proizvodnji nisu potrebne ogromne hale i placevi koji su vredni i čijom prodajom bi mogao da se pribavi novac za investicije.

Brkić kaže da se kao nova lokacija za obe fabrike spominjao Barič, ali smatra da je ta opcija lošija.

– Tamo je samo ledina, a u Rakovici postoje prazne hale gde bi mogao da se smesti IMT i livnica sa Novog Beograda i da se za nekoliko meseci počne s proizvodnjom – smatra Brkić. Direktor IMR-a nije bio raspoložen za komentar, što nije bio slučaj sa IMT-om, čije poslovodstvo, istina, ima o čemu i da priča. Vlada Srbije je nedavno usvojila program rešavanja problema ovog preduzeća, izvesno je da će se seliti, i to, kako sada stvari stoje, ne u Rakovicu, nego u Barič.

– Od ideje o preseljenju prošlo je godinu dana jer nije bilo para za fizibiliti studiju o budućnosti IMT-a. Novac je obezbeđen, vrlo brzo će biti izabrana firma koja će je uraditi i do jeseni će se znati gde se selimo, koliki kapacitet treba da imamo, šta ćemo proizvoditi. Studija će potvrditi ili demantovati našu viziju preseljenja u Barič i gradnju manje fabrike. Velike su šanse da Eksport kredit garanti department, državna institucija Velike Britanije, bude garant za uzimanje komercijalnog kredita za gradnju novog pogona. Postoji više opcija, a ona skuplja sa preseljenjem i novobeogradske livnice koštala bi 116 miliona funti, manje nego što vredi naš plac na Novom Beogradu – objašnjava Petrović, i dodaje da će za gradnju nove fabrike biti potrebne dve, dve i po godine od završene studije.

On kaže da se nije odustalo od spajanja sa IMR-om, ali da i firma iz Rakovice mora da uradi sličnu studiju. Petrović nema baš najjasniji odgovor na pitanje zašto se ne radi zajednička studija ali uverava da je bolje graditi nove pogone u Bariču gde postoji infrastruktura i dovoljno prostora, i za IMR ako odluči da se tamo preseli.

On ističe da im država nije pomogla u onome što su dosad uradili, ali i da bez nje sve što su postigli neće moći da se ostvari. Kako će reagovati država, nije poznato, jer u Ministarstvu ekonomije nisu imali odgovore na pitanja „Blica nedelje“.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik