Zemlje u razvoju, sa oko 2,7 milijardi potrošača sa niskim prihodima, predstavljaju sledeću veliku priliku za rast prometa u mlekarskoj industriji, pokazalo je novo istraživanje “Tetra Paka”, vodeće svetske kompanije za preradu i pakovanje hrane. Takva projekcija zasnovana je na očekivanom porastu prosperiteta, kupovne moći i želje za upakovanim tečnim mlečnim proizvodima. Predviđa se povećanje potrošnje potrošača sa niskim prihodima u tržištima u razvoju sa oko 70 milijardi litara u 2011. na gotovo 80 milijardi litara u 2014, prema indeksu mlečne industrije, koji prati svetske činjenice, brojčane podatke i trendove u toj industriji. Očekuje se da će se mnogi od ovih potrošača u narednim godinama opredeliti za pakovano mleko umesto neupakovanog.
Zemlje u razvoju, sa oko 2,7 milijardi potrošača sa niskim prihodima, predstavljaju sledeću veliku priliku za rast prometa u mlekarskoj industriji, pokazalo je novo istraživanje “Tetra Paka”, vodeće svetske kompanije za preradu i pakovanje hrane.
Takva projekcija zasnovana je na očekivanom porastu prosperiteta, kupovne moći i želje za upakovanim tečnim mlečnim proizvodima. Predviđa se povećanje potrošnje potrošača sa niskim prihodima u tržištima u razvoju sa oko 70 milijardi litara u 2011. na gotovo 80 milijardi litara u 2014, prema indeksu mlečne industrije, koji prati svetske činjenice, brojčane podatke i trendove u toj industriji. Očekuje se da će se mnogi od ovih potrošača u narednim godinama opredeliti za pakovano mleko umesto neupakovanog, piše Tanjug.
Potrošači sa niskim prihodima su jedna od najvećih mogućnosti za rast industrije mleka. Ključ sutrašnjeg uspeha je u dopiranju do ovih potrošača danas, izjavio je za Tanjug predsednik i izvršni direktor “Tetra Paka” Denis Jenson. On je dodao da oni čine gotovo 40 posto svetskog stanovništva i žive u ekonomijama koje pokreću rast mlekarske industrije i postaju sve imućniji.
Ističući da su današnji potrošači s niskim prihodima sutrašnja srednja klasa, Jenson je ocenio da je ovo zlatna prilika za prerađivače mleka i mlečnih proizvoda da neguju lojalnost potrošača među novom generacijom potrošača mleka i mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju. Ovi potrošači s niskim prihodima žive sa dva do osam dolara na dan i praktično su potpuno neiskorišćeni od današnjih prerađivača mlečnih proizvoda.
Kako prenosi Tanjug, nazvani potrošačima koji su pozicionirani niže u piramidi, oni čine oko 50 posto stanovništva zemalja u razvoju i troše 38 špsto tečnih mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju. Polovina ovih potrošača živi u Indiji i Kini, a “Tetra Pakova” istraživanja su se usredsredila na šest zemalja koje čine oko 76 posto potrošnje tečnih mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju - Indiji, Kini, Indoneziji, Brazilu, Pakistanu i Keniji.
“Tetra Pak” je u izveštaju prepoznao tri ključna izazova za prerađivače mleka i mlečnih proizvoda koji žele da dođu do potrošača u ovom rastućem tržištu. Ti izazovi se odnose na pravljenje proizvoda koji su pristupačni, dostupni i privlačni za potrošače sa ograničenim prihodima, njihovu raspoloživost u malim tradicionalnim prodavnicama u udaljenim seoskim područjima i inovacije i efikasnost.