Valicon istražio: Najuglednije firme u BiH

Bez autora
Aug 19 2010

Dosta specifično stanje na bh. tržištu, nestašica kapitala i veliki budžetski deficiti doprinijeli su da razvijanje korporativnog ugleda postane ključna tačka diferencijacije između uspješnih i neuspješnih kompanija. Na osnovu ranije provedenih istraživanja agencija Valicon je došla do 12 uspješnijih kompanija u BiH (ASA Prevent, BH Telecom, Bosnalijek, Eronet, FDS, Hypo Alpe Adria bank, Klas, m:tel, Raiffeisen banka, Širbegović, UniCredit banka i Violeta), te je izmjerila njihov korporativni ugled u opštoj javnosti. Bilo je ovo prvo opsežno istraživanje korporativne reputacije u BiH koje će agencija Valicon nastaviti kontinuirano provoditi i to dva puta godišnje. Glavni rezultat istraživanja je indeks korporativne reputacije (CRI) koji omogućava uspoređivanje u vremenu, među firmama i među različitim javnostima. Kompanije sa najvećim CRI-om su najuglednije...

Valicon istražio: Najuglednije firme u BiHDosta specifično stanje na bh. tržištu, nestašica kapitala i veliki budžetski deficiti doprinijeli su da razvijanje korporativnog ugleda postane ključna tačka diferencijacije između uspješnih i neuspješnih kompanija.

Na osnovu ranije provedenih istraživanja agencija Valicon je došla do 12 uspješnijih kompanija u BiH (ASA Prevent, BH Telecom, Bosnalijek, Eronet, FDS, Hypo Alpe Adria bank, Klas, m:tel, Raiffeisen banka, Širbegović, UniCredit banka i Violeta), te je izmjerila njihov korporativni ugled u opštoj javnosti.

Bilo je ovo prvo opsežno istraživanje korporativne reputacije u BiH koje će agencija Valicon nastaviti kontinuirano provoditi i to dva puta godišnje.

Glavni rezultat istraživanja je indeks korporativne reputacije (CRI) koji omogućava uspoređivanje u vremenu, među firmama i među različitim javnostima. Kompanije sa najvećim CRI-om su najuglednije.

Najuglednija kompanija u BiH je BH Telecom (indeks korporativne reputacije CRI iznosi 88), slijede ga Bosnalijek (sa indeksom 78) i Raiffeisen banka (sa indeksom 63). Među najuglednijim (sa CRI većim od 50) nalaze se još m:tel (CRI 60) i FDS (CRI 50).

Korišteni Valicon model istraživanja korporativnog ugleda ukazuje na elemente ugleda koji su značajni za kompaniju te na kojim elementima je potrebno najviše raditi.

Ugled kompanija je tako mjeren kroz sedam dimenzija: socijalna odgovornost, radno okruženje, vizija i vodstvo, emocionalna blizina, finansijska dostignuća, proizvodi i usluge, te pozicija u BiH.

Značajni elementi BH Telecom su: ostvarivanje visokih profita, isplativo ulaganje u dionice, vodeća pozicija na bh. tržištu, briga o zaposlenicima, te visoke plate. Sa druge strane dimenzije emocionalne blizine sa potrošačima/korisnicima, kvaliteta proizvoda i usluga, te društvena odgovornost se nikako ne vezuju za ovu kompaniju.

Bosnalijek je prema rezultatima istraživanja kompanija za koju je značajno, da se joj vjeruje da stoji iza svojih usluga/proizvoda, te nudi visoku kvalitetu. Ali također brine o društvu i ima dugu tradiciju. Ona je ponos bh. privrede.

Raiffeisen banka je najuglednija finansijska institucija, pokazalo je ovo istraživanje. Raiffeisen banka pokazuje snagu na dimenziji "finansijsko dostignuće", gdje se ističe da građani ovu banku prepoznaju kao kompaniju u koju je sigurno uložiti novac. Također, Raiffeisen banka ima razvijenu dimenziju "vizija i vodstvo" te je percipirana kao kompanija koja iskorištava prilike na tržištu i ima vrhunsko vodstvo.

Kao što je slučaj i kod BH Telecoma, m:tel ostvaruje velike profite, raste i isplati se ulagati u njihove dionice, iskorištavaju prilike na tržištu, ali i dobro plaćaju svoje zaposlenike.

Fabrika duhana Sarajevo ima jaku poziciju, dugu tradiciju, te je percipirana jednom od vodećih kompanija koja je ponos bh. privrede, saopšteno je iz Valicona.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik