Amazon, koji je i sam uticao na "propadanje" tržnih centara u Sjedinjenim Državama, sada je napravio "pun krug" otkupivši tržne centre i pretvorivši ih u distributivne centre za svoje rastuće carstvo e-trgovine.
Naime, NBC je izvestio da je Amazon tokom poslednjih nekoliko meseci pokrenuo niz kupovina tržnih centara. Prošlog meseca maloprodajni gigant sa sedištem u Sijetlu dobio je odobrenje za pretvaranje tržnog centra u Baton Ružu (Luizijana) u distributivni centar površine 3,4 miliona kvadratnih metara. Istog meseca, Amazon je dobio slično odobrenje da tržni centar u Noksvilu (Tenesi) pretvori u distributivni, površine 220.000 kvadratnih metara.
Ovi poslovni dogovori usledili su nakon odluke lokalnog odbora za planiranje u Vorčesteru (Masačusets) da Amazonu dozvoli da gradski tržni centar Grindejl (Greendale) pretvori u distributivni centar površine 121.000 kvadratnih metara.
Analiza kompanije Korsajd Risrč (Coresight Research) otkrila je da je između 2016. i 2019. godine Amazon pretvorio oko 25 tržnih centara u distributivne objekte. Taj bi tempo trebalo da se ubrza usred novonastalog stanja u maloprodajnom okruženju, koje ne samo da se suočilo sa kontinuiranim rastom internet kupovine, već ga je pandemija kovida 19 gotovo desetkovala. Ovo je stavilo vlasnike tržnih centara u poziciju da moraju da traže načine da monetizuju sredstva koja propadaju alarmantnom brzinom.
Vol strit žurnal je prošlog leta izvestio da je Sajmon Properti Grup (Simon Property Group), najveći vlasnik tržnih centara u toj zemlji, u pregovorima sa Amazonom da pretvori Sajmonove robne kuće u Amazonove distributivne centre. Ti razgovori navodno su bili usredsređeni na pretvaranje prodavnica koje su ranije ili trenutno zauzimali J.C. Penney i Sears Holdings, a oba brenda podneli su zahtev za zaštitu od bankrota i najavile planove za zatvaranje desetina prodavnica širom države.