Kritičan nedostatak brodskih kontejnera katapultirao je cene kargo transporta i izazvao kašnjenja isporuka robe kupljene u Kini.
Pandemija i neujednačen globalni ekonomski rast doveli su do ovog problema prvo u Aziji, ali su pogođeni i drugi delovi sveta.
U decembru su spot cene brodskog kargo transporta skočile 264 posto za rutu od Azije do Severne Evrope u odnosu na godinu dana ranije, prema rečima Mirka Vojcika, menadžera u kompaniji Rezilijans36 za procenu i rešavanje rizika u lancu snabdevanja, prenosi CNBC.
Cena brodskog prevoza tereta od Azije do zapadne obale SAD povećana je za 145 procenata u odnosu na prošlu godinu.
U poređenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za SAD i Evropu porasle su za 300 odsto, izjavio je Mark Jeger, izvršni direktor kompanije Redvud Logistiks. On navodi da spot cene idu i do približno 6.000 dolara po kontejneru u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara.
Prema Jegeru, porasle su i cene iz SAD-a, mada ne tako dramatično.
"Razlog je taj što Kinezi insistiraju na tome da vrate prazne kontejnere u svoju zemlju, pa je američkim izvoznicima teško da obezbede kontejner", dodao je on, napominjući da se tri od četiri kontejnera "vraćaju prazni" iz SAD-a u Aziju.