BMV i Folksvagen kažnjeni sa milijardu dolara zbog odbijanja da se takmiče

Bez autora
Jul 11 2021

Evropska komisija tvrdi da su BMV i „Folksvagen“ dogovorili ograničavanje uvođenja novih tehnologija za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i kaznila je proizvođače automobila sa milijardu dolara.

Evropska komisija je saopštila da su veliki nemački proizvođači automobila prekršili pravila Evropske unije o antitrustu ograničavanjem konkurencije na polju unapređenja tehnologije za emisiju čistijih izduvnih gasova kod novih dizel automobila, prenosi Dojče vele.

Komisija je kaznila BMV i „Folksvagen“ Grupu sa 875 miliona evra (milijardu dolara).

Šefica antitrustovske politike EU, Margreta Vestager, rekla je da su „Dajmler“, BMV, „Folksvagen“, „Audi“ i „Porše“ „posedovali tehnologiju za smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i iznad onoga što je zakonski propisano po standardima Evropske unije“ i dogovorili se da ograniče upotrebu te tehnologije.

„Folksvagen“ grupa, koja poseduje „Audi“ i „Porše“, mora da plati blizu 500 miliona evra, a BMV blizu 375 miliona evra.

Vestagerova dodaje da su ovim dogovorom i izbegavanjem konkurencije u pogledu unapređenja tehnologije potrošačima uskraćene mogućnosti da kupuju automobile koji će proizvoditi manje zagađenja.

„Današnja odluka svedoči o tome kako legitimna tehnička saradnja može da krene u pogrešnom pravcu“, naglasila je Vestagerova.

Sa godišnjim prometom od oko 223 milijarde evra, kazna „neće finansijski naneti veliku štetu 'Folksvagen' grupi", navodi dopisnik Dojče velea iz Brisela. Međutim, ovaj potez je značajan pre svega za Evropsku uniju jer je stavila do znanja da vodi računa o poslovanju kompanija.

„Dajmler“ nije kažnjen jer je Komisiji otkrio detalje o ovom tehničkom sporazumu i sarađivao je u istrazi.

Oko koje tehnologije su se sporazumeli proizvođači automobila

Kazne koje je Evropska komisija izrekla proizvođačima automobila povezane su sa razvojem tehnologije poznate kao Selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction - SCR ), kod koje se u izduvni sistem automobila dodaje "AdBlue" ili urea kako bi se smanjila emisija azotnih oksida.

Još u aprilu 2019. godine proizvođači automobila su bili upozoreni da Komisija istražuje takozvanu „tajnu šemu“ o ograničavanju tehnoloških unapređenja od 2006. do 2014. godine koji krše antimonopolska pravila Evropske unije.

„Kompanije mogu da sarađuju na mnogo načina da bi poboljšale kvalitet svojih proizvoda. Međutim, pravila konkurencije EU ne dozvoljavaju im da se dogovore upravo suprotno: da ne poboljšavaju svoje proizvode, niti da se takmiče u kvalitetu“, rekla je Margaret Vestager još 2019. godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik