Muke američkog avionskog diva Boinga nastavljene su u novembru, pokazuju najnoviji podaci, otkrivajući da kompanija nije dobila nijednu novu narudžbinu a isporučila je samo 13 mlažnjaka.
Njegov glavni konkurent, evropski Erbas zabeležio je u prošlom mesecu 11 novih narudžbina i isporučio je 72 aviona.
Iako bi se sporni 737 MAX-ovi trebali vratiti u promet do kraja godine, nove narudžbine tog tipa aviona ponovo su pale u oktobru, piše Seebiz.
Kompanija je otkazala dvanaestak narudžbina tog tipa aviona a iz zvanične knjige narudžbina izbrisala ih je još 25 jer više nije sigurno da će ih isporučiti.
Prema računovodstvenim standardima, proizvođač aviona mora izbrisati narudžbine iz knjiga ako kvalitet kredita avio-kompanije koja ih je naručila padne na tako nizak nivo da više nije sigurno da će moći da ih plati.
Isto vredi i ako kašnjenje isporuke prema odredbama ugovora otvara naručiocu mogućnost otkazivanja narudžbine.
U ovoj je godini Boing iz knjige narudžbina izbrisao ukupno 595 narudžbina spornih MAX-ova a otkazao je dodatnih 448, čime je ukupan broj narudžbina MAX-ova smanjen za 1043.
To znači da je knjiga narudžbina na kraju oktobra pokazivala 3.320 naručenih 737 MAX-ova.
Erbas je pak u knjigama beležio naručenih 5.956 konkurentskih A320 neo aviona.
Ukupna Boingova knjiga narudžbina svih modela pokazuje 4.275 naručenih aviona, u poređenju s Erbasovih 7.377.
Pandemija je prouzrokovala ogroman pad potražnje za avionima, a međunarodna putnička ograničenja odvraćaju od kupovine i malobrojne prevoznike koji bi želeli da prošire flotu, napominje dpa.