Kontroverzni dogovor kojim se kineskoj državnoj grupi COSCO dopušta manjinski udio u kontejnerskom terminalu u Hamburgu je finaliziran, objavio je u ponedjeljak njemački lučki operater HHLA.
HHLA je rekla da je
potpisala ugovore s tvrtkom COSCO za udjel u terminalu Tollerort nakon
službene procjene ulaganja. To znači da COSCO podružnica ima 24,99%
udjela. Dogovor je sklopljen nakon otprilike dvije godine pregovora i žestoke
rasprave u Njemačkoj o stranom utjecaju na domaću infrastrukturu. Terminal će postati preferirana točka rukovanja za COSCO. HHLA je u
ponedjeljak priopćila kako je uvjerena da će suradnja ojačati poziciju
Hamburga kao logističkog središta u regiji Sjevernog mora i Baltika. COSCO je prvotno želio preuzeti 35% tvrtke koja upravlja terminalom.
Međutim, nekoliko njemačkih ministarstava protestiralo je zbog toga, pa
je u listopadu vlada postavila kvotu na manje od 25% kako bi spriječila
COSCO da dobije blokirajuću manjinu. Kina je najveći trgovinski partner Njemačke. Oko 30% robe koja bi se pretovarila u luci Hamburg dolazi iz Kine ili ide tamo. Dogovor se smatrao kontroverznim jer bi mogao proširiti kineski
strateški utjecaj na njemačku i europsku prometnu infrastrukturu, kao i
povećati njemačku ovisnost o Kini. Tijekom postupka, HHLA je opetovano naglašavala da će rad terminala,
sve odnose s klijentima, kao i IT sustave i dalje centralno kontrolirati
grupa. COSCO im ne bi imao pristup i ne bi mu bila dana nikakva prava
odlučivanja, priopćio je HHLA. To se također odnosi na zemljište
terminala, koje i dalje u potpunosti pripada gradu Hamburgu.