EU izdvaja milione evra za promociju svoje hrane

Bez autora
Nov 23 2023

Evropska komisija će izdvojiti 185,9 miliona evra u 2024. za finansiranje promocija visokokvalitetnih poljoprivrednih proizvoda i druge (održive) hrane svojih proizvođača.

Taj novac će biti utrošen na unutrašnjem evropskom tržištu, ali i u inostranstvu.

Kako je saopšteno, ovaj budžet odobren je u cilju razvoja novih tržišnih mogućnosti. Promotivne kampanje o poljoprivrednim proizvodima EU treba da budu osmišljene tako da se otvore izvozne mogućnosti za evropske farmere ali i celokupnu prehrambenu industriju kao i da im pomogne da obezbede svoje

postojeće poslovanje.

Iz budžeta će za kampanje na unutrašnjem tržištu biti dodeljeno 81,3 miliona evra, a nešto više – 85,1 milion evra – za promocije u trećim zemljama.

Određene su i mete za glavne promocije evropske hrane, reč je o zemljama i regionima sa visokim potencijalom rasta. To će biti Kina, Japan, Južna Koreja, Singapur i Severna Amerika. Takođe se ističe u zvaničnom saopštenju da Ujedinjeno Kraljevstvo ostaje jedno od od glavnih izvoznih tržišta za poljoprivredno-prehrambene proizvode EU. Inače, tamo odlazi više od 20 odsto izvoza hrane država članica.

Evropska komisija će sufinansirati do 80 odsto odabranih projekata koje su podnele privatne kompanije, ali će Brisel i sam voditi kampanje na trećim tržištima.

Među aktivnostima koje će biti finansirane jesu učešće proizvođača na poljoprivrednim i prehrambenim sajmovima, putovanja poslovnih delegacija u zemlje van EU i izrada priručnika za izvoznike na druga tržišta.

Očekuje se da će biti promovisane kampanje proizvoda iz održive poljoprivrede, koji doprinose smanjenju zavisnosti od upotrebe pesticida, đubriva, i čijom se proizvodnjom smanjuje zagađenje vode i emisija gasova staklene bašte. Potenciraće se i organska proizvodnja i farmski uzgoj koji poboljšava dobrobit životinja.

– Jedan od očekivanih rezultata jeste i da logo organskih proizvoda EU postane prepoznatljiviji među evropskim potrošačima, a to bi pomoglo i rastu potrošnje ove vrste hrane, što je u skladu sa našim akcionim planom za organsku proizvodnju – navodi se u saopštenju EK.

Drugi cilj je povećanje svesti o šemama kvaliteta EU i proizvodima zaštićenim oznakama porekla i kvaliteta. Naglašeno je da je u EU zaštićeno više od 3.500 naziva poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i pića. Za promociju potrošnje svežeg voća i povrća u kontekstu uravnotežene ishrane namenjeno je 18 miliona evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik