Huawei je u razdoblju od aprila do juna 2023. godine isporučio najveći broj pametnih narukvica i satova na globalnom tržištu, dok je drugo mesto zauzeo Xiaomi.
Prema najnovijim podacima kompanije International Data Corporation (IDC), globalno tržište nosivih uređaja zabeležilo je ukupno 43,7 miliona isporuka pametnih narukvica i satova u periodu od aprila do juna 2023. godine. Huawei se istakao kao lider na globalnom tržištu, zauzevši prvo mesto po broju isporuka i tržišnom učešću.
Naime, podaci pokazuju da je kineski tehnološki gigant ostvario impresivan rast od 42 odsto u odnosu na isti period prošle godine, isporučivši 8,9 miliona uređaja i zauzevši 20,3 odsto tržišnog udela.
Kina je bila glavno tržište za nosive uređaje, gde je Huawei isporučio oko šest miliona uređaja, čime je povećao svoj udeo na tržištu na 38,4 odsto. Ali, iako je Huawei postigao velik uspeh, globalno tržište nosivih uređaja zabeležilo je blagi pad od 0,7 odsto u poređenju s prošlom godinom.
Najveći podsticaj rastu Huaweija bile su narukvice i pametni satovi, pri čemu je Watch Fit 3 imao ključnu ulogu u globalnoj potražnji. Kompanija je takođe uspela da proširi svoj tržišni udeo u Srednjoj i Istočnoj Europi, na Bliskom Istoku, Africi i Latinskoj Americi.Xiaomi je zauzeo drugo mesto s 5,9 miliona isporuka i tržišnim udelom od 13,5 odsto. Njihova serija Redmi, uglavnom zbog pristupačnih cena, bila je ključni faktor rasta, dok su premium uređaji poput Watch S3 i Watch 2 također postigli dobre rezultate.
Apple je zauzeo treće mesto s 5,7 miliona isporuka i tržišnim udelom od 13,1 odsto, ali su usprkos tome, zabeležili pad isporuka od gotovo 12 odsto zbog sve jače konkurencije s nižim cenama iz Kine.
Samsung je isporučio 3,3 miliona nosivih uređaja, a Galaxy Fit 3 bio je glavni pokretač tog rasta. BBK (Oppo, Vivo, OnePlus, Imoo i Realme), koji zaokružuje prvih pet na listi, ostvario je 2,9 miliona isporuka i 6,6 odsto tržišnog udela zahvaljujući velikoj potražnji za dečjim pametnim satovima u Kini.