Kina je na putu da pretekne Japan i postane najveći svetski izvoznik automobila do kraja godine, navodi se u najnovijem izveštaju „Mudis analitike”.
U drugom kvartalu Kina je smanjila zaostatak za Japanom na oko 70.000 automobila mesečno, dok je u istom periodu prošle godine zaostajala više od 170.000. Kineski izvoz automobila navodno je podstaknut većom potražnjom za električnim automobilima u Rusiju.
Kina je prošle godine pretekla Nemačku i postala drugi najveći svetski izvoznik automobila.
„Kina je izazvala vrtoglavicu kroz pandemiju dok je prolazila pored Južne Koreje 2021. i Nemačke 2022. godine, čineći je drugim najvećim izvoznikom automobila“, navodi se u izveštaju čuvene agencija za kreditni rejting.
Ekonomisti „Mudisa” rastući izvoz automobila iz Kine pripisuju većoj potražnji za električnim vozilima, napominjući da se prodaja u toj zemlji udvostručila u odnosu na prethodnu godinu u prvoj polovini 2023. godine.Porast potražnje za električnim vozilima doveo je ukupan izvoz automobila iz Kine iznad nivoa pre pandemije koronavirusa.
Ako nastavi ovim tempom, Kina će do godine da pretekne Japan koji je na vrhu globalne liste izvoznika automobila od 2019. godine.
Kina proizvodi više od polovine svetskih zaliha litijum-jonskih baterija i ovoj zemlje se nalazi više od polovine globalnog kapaciteta za preradu litijuma. Ova dva značajna faktora svakako kineskim proizvođačima daju prednost nad ostalim konkurentima u svetu, navodi „Mudis” čiji ekonomisti ističu da je „brzina kojom je Kina prihvatila nove tehnologije u automobilskoj industriji je bez premca”.
Prodaja električnih vozila, prema podacima Međunarodne agencije za energiju, porasla je za više od 10 miliona, a Kina čini oko 60 odsto tržišta.