Kina i Argentina postigle su niz sporazuma o investiranju oko deset milijardi dolara u obnovu dotrajalog železničkog sistema u toj latinoameričkoj zemlji u nekoliko narednih godina i izgradnji metroa u Kordobi, drugom po veličini gradu u Argentini.Predsednica Argentine Kristina Fernandez bila je u petodnevnoj poseti Kini čiji je cilj proširenje međusobne saradnje i rešavanje pitanja kineskog zamrzavanja uvoza argentinskog sojinog ulja, glavnog izvoznog proizvoda te zemlje. Najveći deo investicija u železnički saobraćaj Argentine biće realizovan u tri etape, pri čemu će prvih 2,5 milijardi dolara biti u prve četiri godine uloženo u popravku 1.500 kilometara pruga.
Kina i Argentina postigle su niz sporazuma o investiranju oko deset milijardi dolara u obnovu dotrajalog železničkog sistema u toj latinoameričkoj zemlji u nekoliko narednih godina i izgradnji metroa u Kordobi, drugom po veličini gradu u Argentini.
Predsednica Argentine Kristina Fernandez bila je u petodnevnoj poseti Kini čiji je cilj proširenje međusobne saradnje i rešavanje pitanja kineskog zamrzavanja uvoza argentinskog sojinog ulja, glavnog izvoznog proizvoda te zemlje, preneo je Rojters.
Najveći deo investicija u železnički saobraćaj Argentine biće realizovan u tri etape, pri čemu će prvih 2,5 milijardi dolara biti u prve četiri godine uloženo u popravku 1.500 kilometara pruga.
Nekada veoma razvijena železnička mreža u Argentini uglavnom je razrušena u privatizaciji tokom 90-ih godina prošlog veka. S povećanjem poljoprivredne proizvodnje, argentinski farmeri, koji više od 80 odsto svojih žitarica sada transportuju skupim drumskim prevozom, zahtevaju ulaganja u oživljavanje železnica.
Kina poslednjih godina povećava investiranja u infrastrukturne projekte u siromašnim zemljama i privredama u usponu kako bi podstakla saradnju i ostvarila svoje ekonomske ciljeve, jer na taj način brže doprema robu i sirovine na svoje tržište.
Kineska razvojna banka u prvoj etapi obezbediće 85 odsto finansija, a Argentina preostalih 15 odsto za obnovu dve pruge u centralnim i severnim regionima te južnoamericke zemlje, velikim proizvođačima poljoprivrenih proizvoda i ruda.
Za sada nisu objavljene pojedinosti za drugu i treću etapu investiranja, ali zna se da će 1,85 milijardi dolara biti uloženo u modernizaciju privatizovane pruge Belgrano u dužini od nekoliko hiljada kilometara severno od Buenos Airesa do granice sa Bolivijom i koja je od vitalnog značaja za argentinske proizvođače.
Oko 1,8 milijardi dolara biće utrošeno u izgradnju metroa u Kordobi, velikom poljoprivrednom centru, sa 1,5 miliona stanovnika.
Mada se poslovni sektor Argentine uglavnom preorijentisao na drumski i vazdušni saobraćaj zbog dotrajalosti železničkih pruga, teretni vozovi su i dalje od izuzetno velikog značaja za poljoprivredni sektor te zemlje.
Tona žitarica prevezena drumskim prvezom košta oko sedam US centi po kilometru u toj trećoj po veličini ekonomiji u Latinskoj Americi, što je oko dva puta više od prevoza železnicom i četiri puta više od prevoza brodom, pokazuju podaci berze žitarica u najvećoj argentinskoj luci za izvoz poljoprivrednih proizvoda Rozario.
Argentinska predsednica nada se da će sa Kinom postići sporazum o izvozu sojinog ulja. Kina, najveći svetski uvoznik tog proizvoda, obustavila je u martu uvoz iz Argentine nakon što je ta zemlja uvela antidamping mere na uvoz nekih kineskih industrijskih proizvoda.
Argentinski trgovinski deficit sa Kinom je prošle godine povećan na 1,2 milijarde dolara, sa 700 miliona dolara u 2008. godini. Pored sporazuma u oblasti železničkog saobraćaja, Kina i Argentina potpisale su i sporazume u sektoru energetike, ali nikakve detaljnije pojedinosti o tome nisu objavljene.