Gotovo sedam milijuna ljudi kupilo je novi električni automobil u Kini prošle godine, daleko najviše u svijetu.
Kinezi se kunu u
električne automobile, posebice sve popularnije domaće marke. To su
moderni, sve kvalitetniji i jeftiniji. Najmanji wulling, koji inače ne
zadovoljava europske sigurnosne standarde, može se kupiti za nešto više
od pet tisuća eura. "Kineski automobili su sve bolji i bolji. Vožnja je udobnija,
sigurnija, a izgled je puno bolji. Kineski brendovi postaju sve
konkurentniji, uveli su mnoga poboljšanja", rekao je stručnjak za
kinesko tržište automobila Vu Je. Kinezi nemaju navike i uvjerenja kao mi u Europi da je najbolji točno
definiran – obično njemačka marka automobila. Djedovi su im vozili
bicikle, očevi motocikle, pa brže probaju nešto novo. Također diljem Azije, njemački, japanski i američki automobili gube
tržišni udio u korist kineskih marki. Primjerice, BYD, akronim koji
znači "Stvori svoj san", sve više konkurira čak i Tesli, od koje su
Kinezi najviše naučili. "Prelazak na električna vozila je globalni trend. I ovo je naša
prilika da si otvorimo put prema europskom tržištu, utvrdi
automobilizma, posebice Njemačkoj koja je sinonim za kvalitetne i
luksuzne automobile", rekao je Kis Čen, direktor odjel za izvoz pod
brendom NIO. Kina dobiva bitku za prevlast na tržištu automobila uglavnom na račun
rastuće prodaje električnih vozila. Na domaćem terenu ima razgranatu
mrežu punionica, pristup sirovinama i na kraju, ali ne manje važno,
potporu države koja je sustavno i financijski podupirala takve tvrtke.