Nemačka bi mogla da izgubi status velesile automobilske industrije, a najveća pretnja dolazi iz Kine.
Uz poznate evropske kompanije, poput „Folksvagena” i „Mercedesa”, na sajmu koji traje u Minhenu, ima čak 41 odsto izlagača iz azijskih zemalja.
Spisak kineskih kompanija od 2021. više je nego udvostručen. Nemačko Udruženje automobilske industrije (VDA) ključnim problemima smatra preteranu regulativu, spore političke odluke i nepostojanje pravnog okvira za pitanja, poput veštačke inteligencije. Od države traže da privremeno subvencioniše cenu električne energije, kako bi ne samo sprečila odlazak proizvođača baterija i poluprovodnika iz Nemačke nego i privukla strane kompanije. Vlada je, sa druge strane, kompanijama najavila poresko rasterećenje u visini 32 milijarde evra u naredne četiri godine.
Proizvođačima automobila dodatni problem stvaraju planovi Evropske unije da do 2035. postupno ukinu vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Auto-industrija ih kritikuje pre svega zbog toga što postoji nedostatak pristupa sirovinama koje su potrebne za proizvodnju baterija i sporog razvoja infrastrukture za punjenje električnih vozila.