Danski proizvođač igračaka Lego objavio je u sredu da planira uložiti više od milijardu dolara u kompaniju u Vijetnamu kako bi pratio nagli rast potražnje za popularnim plastičnim kockicama u boji među decom širom Azije.
Kompanija u Vijetnamu bit će drugi Legov pogon u Aziji, nakon onog u Kini, otvorenog 2016. godine.
Lego od 2019. beleži dvocifreni rast prodaje u tom regionu.
Potražnja je sada na putu da premaši ponudu iz kineske kompanije u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju, rekao je za Reuters glavni operativni direktor Lega Carsten Rasmussen.
- Rast je u Kini i Aziji fantastičan i vidimo da će nam s vremenom trebati više kapaciteta, rekao je Rasmussen, ukazujući na rast srednje klase i veliki broj rođenih u regionu u poređenju sa zrelim evropskim i severnoameričkim tržištima.
Novo ulaganje sastavni je deo decenijske strategije Lega da proizvodnju približi ključnim tržištima, što bi im smanjilo troškove i zaštititilo ih od spoljnjih faktora.
- To nam omogućuje kraće vreme isporuka našim kupcima i bržu reakciju na potražnju, ali naravno da nas čini i otpornijima, rekao je Rasmussen.
Naglasio je i da odluku o gradnji kompanije u Vijetnamu nisu ubrzali poremećaji i globalnim nabavnim lancima.
Nova firma bit će takođe prvi Legov pogon s neutralnom emisijom ugljenika, budući da planira uskladiti potrošnju struje sa solarnom energijom proizvedenom na krovu i na obližnjoj farmi.
Iako Lego još uvek izrađuje kocke od plastike na bazi nafte, obećali su da će ih do kraja decenije zameniti kockama izrađenim od održivih materijala, , piše See Biz.
Kompanija takođe proširuje kapacitete u Meksiku, Mađarskoj i Kini, te dodaje mašine u kompanijama u matičnoj Danskoj i u Češkoj, rekao je Rasmussen.
Lego je dobio ime po skraćenom izrazu "leg godt", što na danskom znači "dobro se igraj", , piše See Biz.