Kompanija „Meta“ saopštila je da će, pod pritiskom evropskih regulatora, korisnicima u Evropi ponuditi mesečnu pretplatu za korišćenje Fejsbuka i Instagrama bez reklama.
Na ovaj način „Meta“ želi da se uskladi sa novim pravilima Evropske unije, prenosi Rojters. Osnovna pretplata će koštati 9,99 evra, a korisnici operativnih sistema iOS i Android će morati da izdvoje 12,99 evra mesečno.
Nevezano od toga gde je plaćena, pretplata će se odnositi na sve povezane Instagram i Fejsbuk naloge korisnika.
Od 1. marta 2024. godine dodatni korisnički nalozi naplaćivaće se sa još šest, odnosno osam evra za naloge preko iOS i Androida.
Nova pravila EU ugrožavaju „Metin“ glavni izvor prihoda koji je zasnovan na personalizaciji oglasa za korisnike bez njihovog pristanka.
Irski komesar za privatnost podataka (DPC) je ove godine kaznio „Metu“ sa 390 miliona evra i naveo da kalifornijska kompanija ne može da koristi takozvani „ugovor“ kao pravni osnov za slanje oglasa korisnicima na osnovu njihove onlajn aktivnosti.
„Davanje opcije ljudima da se pretplate kako ne bi imali reklame balansira zahteve evropskih regulatora, dok istovremeno ostavlja mogućnost korisnicima da nastave da dozvoljavaju Meti da prikuplja njihove podatke radi personalizovanih oglasa“, navode iz kompanije.