Prodaja električnih vozila Folksvagen u Evropi pala je za gotovo četvrtinu u prva tri meseca ove godine jer su se potrošači vratili na benzin.
Kompanija je u svom najnovijem finansijskom ažuriranju od 10. aprila navela da je prodaja potpuno električnih automobila opala 24 odsto u Evropi, dok je u Kini porasla 91 odsto, u odnosu na prethodnu godinu.
Međutim, sveukupno, kompanija Folksvagen je saopštila da je povećala isporuke vozila za 3 odsto na 2,10 miliona, a glavni pokretači su Kina, Južna Amerika i Severna Amerika.
Vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem porasla su 4 odsto na 1,97 miliona jedinica, kompenzujući blagi pad od 3 odsto na 136.400 potpuno električnih vozila (BEV). U ovom segmentu snažan rast u Kini (+91%) nije u potpunosti neutralisao pad u Evropi (-24%). Međutim, pristigle narudžbe za BEV vozila u zapadnoj Evropi su se razvijale pozitivno od januara do marta. Naručeno je više od duplo više potpuno električnih modela nego u istom periodu prošle godine (+154%), tako da fond narudžbi BEV trenutno iznosi oko 160.000 vozila“, navodi se u saopštenju kompanije.Hildegard Vortman, članica proširenog izvršnog odbora za prodaju grupe Folksvagen, kazala je da su rezultati solidni jer je kompanija poslovala u izazovnom tržišnom okruženju.
“Folksvagen grupa je postigla solidne performanse isporuke u prvom kvartalu. Naš raznoliki portfolio proizvoda daje nam potrebnu fleksibilnost da kompenziramo fluktuacije potražnje u određenim segmentima – kao što je trenutno slučaj s potpuno električnim vozila”, navela je.
“Veća zastupljenost naših potpuno električnih modela u Evropi čini nas sigurnima da ćemo rasti u ovom segmentu kako u našoj matičnoj regiji tako i širom sveta tokom cele godine. Više od 30 lansiranja modela u svim tipovima pogona ove godine će dati nas vetra u leđa u narednim mesecima.”
Zašto se Evropljani vraćaju benzinu?
U februaru je Evropski parlament izglasao usvajanje novog zakona o zabrani prodaje automobila na benzin i dizel od 2035. godine.
Novo pravilo – deo većih napora u borbi protiv klimatskih promena u EU – ubrzaće prelazak bloka na električna vozila.
Uprkos tome, prodaja električnih vozila u Evropi je opala u prvom kvartalu 2024. jer sektor i dalje ima izazove, kao što su visoka cena i nedostatak infrastrukture za punjenje, što je takođe naglasio Svetski ekonomski forum (WEF) u nedavnom izveštaju.
“Nedavni izveštaj Ernst & Younga ukazuje na pozitivne efekte koje su propisi, subvencije i podsticaji imali u smislu pokretanja usvajanja električnih automobila…. ali čak i sa subvencijama, troškovi su i dalje jedna od najvećih prepreka za masovnije usvajanje. U prosjeku, EV vozila koštaju preko četvrtine više od modela motora s unutrašnjim sagorevanjem (takođe poznatih kao ICE), međutim, s vremenom su njihovi troškovi posedovanja niži – nešto čega kupci automobila nisu široko svesni, ističe EY“, javio je WEF.
Svetski ekonomski forum je takođe primetio kako zaostajanje u izgradnji infrastrukture za punjenje i dalje utiče na tržište.
“Ernst & Young predviđa da će usvajanje zastati bez značajnijih ulaganja u javne mreže brzih punjača za one koji ne mogu puniti kod kuće ili im je potrebna dopuna na dužim putovanjima. To će zahtevati uklanjanje birokratije, brža odobrenja lokalnih vlasti i dostupnih mrežnih priključaka iz komunalnih mreža, kažu u EY-u“, naveo je WEF.