PejPal (Pay Pal Holdings Inc.) je juče saopštio da je zatvorio 4,5 miliona naloga i smanjio prognozu za nove klijente nakon što je otkrio da „loši akteri“ koriste prednosti njegovih programa podsticaja i nagrađivanja. Najviše su zabeležile pad akcija kompanije.
Platni gigant, koji takođe revidira svoju marketinšku strategiju, rekao je da više ne očekuje da će dostići 750 miliona aktivnih naloga do 2025. godine, napuštajući cilj koji je doprineo skoku potrošnje prošle godine na prodajne kampanje, piše Blumberg.
- Redovno procenjujemo našu aktivnu bazu računa kako bismo bili sigurni da su računi legitimni, rekao je glavni finansijski direktor Džon Rejni u konferencijskom razgovoru sa analitičarima u utorak, nakon što je kompanija objavila rezultate za četvrti kvartal. „Ovo je posebno važno tokom podsticajnih kampanja koje mogu biti mete za loše aktere koji pokušavaju da izvuku korist od ovih ponuda, a da nikada nisu imali nameru da budu legitimni klijent na našoj platformi.“
Problem je otkriven zajedno sa izveštajem o zaradi koji je bio ispod procena Volstrita, što je dovelo do pada akcija. Kompanija je saopštila da kupci sa niskim primanjima troše manje dok se bore da održe korak sa rastućim cenama usred najviših nivoa inflacije u SAD u poslednjih nekoliko decenija. Rast potrošnje u e-trgovini je takođe usporen jer su poremećaji u lancu snabdevanja uticali na vreme isporuke, a potrošači su više kupovali u prodavnicama tokom praznične sezone.
Akcije kompanije u sredu pale su rekordnih 25 odsto na 132,40 dolara u 9 i 42 ujutru u Njujorku.
Pej Pal je prošle godine počeo da nudi svoje prve podsticaje za registraciju, podelivši čak 10 dolara kako bi podstakao nove klijente da otvore nalog. Ali tim za upravljanje rizikom kompanije otkrio je da su mnoge račune kreirale farme botova, sistem koji prevaranti koriste za manipulaciju internet aktivnostima, rekao je portparol kompanije iz San Hozea u Kaliforniji.
Pej Pal je odmah počeo da zatvara te račune i pokušava da nadoknadi podsticaje od tih klijenata, rekao je portparol. PaiPal je rekao da će preusmeriti svoje marketinške napore na povećanje upotrebe svojih proizvoda među aktivnim kupcima.
Nagla promena u marketinškim strategijama bila je „šokirajuća“, rekla je Liza Elis, analitičarka u MoffettNathansonu, u belešci klijentima. „Možete zvanično da dodate PaiPal na svoju listu pandemijskih letaca koji doživljavaju prilično nezgodno sletanje.