Najveći indijski proizvođač automobila „Maruti Suzuki” zabeležio je pad neto dobiti u trećem kvartalu od 48 odsto, veći nego što se očekivalo, pošto je globalna nestašica čipova usporila proizvodnju i jer su visoke cene sirovina nagrizle marže.
„Proizvodnja je bila ograničena usled globalnih problema s nestašicom elektronskih komponenti zbog čega nije moglo da bude proizvedeno oko 90.000 vozila”, navodi se u današnjem saopštenju „Marutija” koji je u većinskom vlasništvu japanske kompanije Suzuki motor, prenosi Rojters.
Prema saopštenju „Marutija”, koji u ukupnoj indijskoj prodaji automobila ima udeo od 50 posto, prodaja je u trećem tromesečju pala na 430.668 vozila sa 495.897 automobila godinu dana ranije.
S druge strane, potražnja za automobilima je bila jaka, što ilustruje podatak da je na kraju trećeg kvartala „Maruti” imao više od 240.000 narudžbina koje tek treba da budu realizovane, prenosi Tanjug.
Dobit je iznosila 10,11 milijardi rupija (135,43 miliona dolara) u tromesečju završenom 31. decembra, u odnosu na 19,41 milijardi rupija godinu dana ranije (259,5 miliona dolara).
Ukupni poslovni prihodi su pali za jedan procenat na 232,46 milijardi rupija (3,1 milijardu dolara).
Cene sirovina i troškovi transporta su skočili zbog poremećaja u lancu snabdevanja, što je uticalo na pad profitnih marže mnogih kompanija koja nastoje da se oporave od uticaja pandemije.
Proizvođači automobila širom sveta pokušavaju da prebace deo tih troškova na kupce kako bi ublažili udarac.
„Maruti je prošle godine povećao cene najmanje četiri puta, dodaje Rojters.