Španija je odlučila da pooštri pravila o oglašavanju kriptovaluta, nedavno je objavio državni regulator berze.
Ona se na takav pozet odlučila kako bi osigurala da ulagači budu svesni rizika povezanih s kriptovalutama.
Nova pravila stupaju na snagu u februaru. Oglašavanje neregulisanih kriptovaluta, poput bitkoina, naglo je poraslo, uglavnom zbog onlajn influensera, što je privuklo pažnju regulatornih tela širom sveta, prenosi portal Seebiz.
Prema novim pravilima, koja će stupiti na snagu u Španiji sledećeg meseca, oglasi za kriptovalute moraće da budu "jasni, uravnoteženi, nepristrani i neobmanjujući", navodi španska vladina agencija CNMV, koja je zadužena za regulisanje tržišta deonica, navodi se u saopštenju.
Oglasi će takođe morati da sadrže informacije o riziku na istaknutom mestu. Međutim, davaoci kripto usluga moraće da obaveste regulatora najmanje deset dana unapred o svim oglasima usmerenim na najmanje 100.000 ljudi. Ova pravila primenjivaće se i na promotivne aktivnosti i oglašavanje u tuđe ime, kao što to čine uticajni ljudi.
U novembru prošle godine regulator se "obrušio" i na špansku fudbalsku zvezdu Andresa Inijestu, nakon što je promovisao kriptovalute na svojim društvenim mrežama.
CNMV mu je na Tviteru odgovorio da bi trebalo da se informiše o kriptovalutama pre nego što ulaže u njih ili ih preporučuje drugima.
Kina je, podseća portal, prošlog septembra odlučila da pooštri svoje poslovanje s kriptovalutama, proglasivši takve transakcije nezakonitim.