Kompanija Tesla u Indiji planira veći uvoz, ali i proizvodnju vozila i baterija.
Indijske vlasti se približavaju sporazumu sa kompanijom Tesla koji bi omogućio američkom proizvođaču automobila da isporučuje svoja električna vozila u ovu zemlju od sledeće godine i da podigne fabriku u roku od dve godine.
Najava bi mogla da bude objavljena na Globalnom samitu Vibrant Gudžarat u januaru, na osnovu izjava insajdera za Blumberg. Države Gudžarat, Maharaštra i Tamil Nadu su u razmatranju, jer već imaju dobro uspostavljene ekosisteme za električna vozila i izvoz.
Tesla bi uložila početnu minimalnu investiciju u fabriku od oko dve milijarde dolara, i nastojala bi da poveća kupovinu potrebnih auto-delova od indijskih proizvođača na čak 15 milijardi dolara. Američki proizvođač automobila bi takođe nastojao da proizvede određenu količinu baterija u Indiji kako bi smanjio troškove.
Konačna odluka nije doneta i planovi bi se mogli promeniti. Izvršni direktor Tesle Ilon Mask rekao je u junu da Tesla planira da napravi "značajnu investiciju" u Indiji, podseća Blumberg.
Predstavnici indijskog Ministarstva teške industrije, koje nadgleda automobilski sektor, i ministarstava finansija, trgovine i industrije, nisu odgovorili na zahteve za komentar.
Probijanje u najmnogoljudniju naciju na svetu, gde tražnja za električnim vozilima raste među ambicioznim potrošačima srednje klase, bila bi blagodat za Teslu, koja trenutno ima fabrike u SAD, Kini i Nemačkoj. Vlada premijera Modija se zalagala za povećanje domaće proizvodnje električnih vozila i podsticanje bržeg usvajanja čistijeg transporta.
Uprkos tim naporima, indijsko tržište električnih vozila nije se uvećalo, a automobili na baterije čine samo 1,3 odsto ukupnih putničkih vozila prodatih prošle godine.
Tesla ne uvozi automobile direktno u Indiju zbog visokih tarifa. Pojedini izvori su rekli da, kada prvi lokalni električni automobili budu pušteni u prodaju, mogli bi da imaju cenu od samo 20.000 dolara.
Tesla i Indija, koja je treće najveće tržište automobila na svetu, ponovo su otvorili dijalog u maju nakon jednogodišnjeg zastoja. Mask je kritikovao visoke tarife na uvoz Indije i njenu politiku električnih vozila, a Indija je zauzvrat savetovala Teslu da u zemlji ne pokušava da proda automobile koji su napravljeni u Kini, njenom političkom rivalu.
Indija sada razmatra smanjenje uvoznih taksi za međunarodne proizvođače električnih vozila na period od pet godina ako se te kompanije na kraju obavežu da osnuju lokalne fabrike.