Toyota Motor Corporation je ovog meseca nagrađena za izuzetne napore u promovisanju održivog društva, a kroz smanjenje, ponovnu upotrebu i recikliranje resursa.Na dodeli ovogodišnjih 3R nagrada (Reduce, Reuse, and Recycle – manje korišćenje, ponovna upotreba i recikliranje), čiji je domaćin bilo Veće za promovisanje 3R u sklopu japanskog Ministarstva ekonomije, trgovine i industrije (METI), Toyota i Toyota Tsusho Corporation su podelile premijerovu nagradu za 2013.
Toyota Motor Corporation je ovog meseca nagrađena za izuzetne napore u promovisanju održivog društva, a kroz smanjenje, ponovnu upotrebu i recikliranje resursa.
Na dodeli ovogodišnjih 3R nagrada (Reduce, Reuse, and Recycle – manje korišćenje, ponovna upotreba i recikliranje), čiji je domaćin bilo Veće za promovisanje 3R u sklopu japanskog Ministarstva ekonomije, trgovine i industrije (METI), Toyota i Toyota Tsusho Corporation su podelile premijerovu nagradu za 2013.
Sa druge strane, Toyota i kompanija Sumitomo Electric Industries, Ltd. su podelile nagradu za recikliranje retkih metala, a u okviru nagrada za tehnologije i sisteme obnavljanja resursa, koje dodeljuje japanska Asocijacija za ekološki menadžment u industriji (JEMAI). Ova nagrada, dodeljena 11. oktobra, prepoznaje zajedničke napore dve kompanije za recikliranje retkog metala volframa.
Toyota je jedan od prvih proizvođača automobila na svetu koji je reagovao na probleme masovne proizvodnje i odlaganja vozila. 1970. godine, Toyota i Toyota Tsusho Corporation su osnovale Toyota Metal Co, Ltd, prvu fabriku za recikliranje neupotrebljivih automobila osnovanu od strane nekog proizvođača. Toyota grupacija, koja se sastoji od 17 kompanija, uključujući TMC i Toyota Tsusho Corporation, je i dalje posvećenja odgovornom odlaganju vozila na kraju životnog veka i razvila je širok spektar inovativnih tehnologija za recikliranje, kao i sistema za obnavljanje materijala.
Poslednjih godina, Toyota je lider po pitanju recikliranja komponenti hibridnih vozila. Zaključno sa 30. septembrom 2013, širom sveta je prodato ukupno 5,7 miliona Toyota i Lexus hibridnih vozila. Osim toga, Toyota je prva počela da reciklira magnete motora i korišćene nikl-metal-hidridne (NiMH) baterijе iz hibridnih vozila. To je još jedna od mnogih ekoloških prednosti hibridnih vozila, pored smanjene emisije CO2 i izuzetno ekonomične potrošnje goriva.
Ponovna upotreba i recikliranje NiMH baterija
Od 1998. godine, Toyota je obnovila NiMH baterije iz približno 30.000 vozila, što je otprilike 80 posto svih hibridnih vozila u Japanu na kraju životnog veka. Do nedavno, ove baterije su mogle samo da se recikliraju kao sirovina za nerđajući čelik. Kroz saradnju sa kompanijom Sumitomo Metal Mining Co, Ltd, razvijene su nove metode za sortiranje i izvlačenje nikla. To je 2010. godine dovelo do prve na svetu kompanije koja reciklira korišćeni nikl iz NiMH baterija i koristi ga za proizvodnju novih NiMH baterija. 2012, Toyota je postala prvi proizvođač automobila koji je razvio tehnologiju pomoću koje se obnovljene NiMH baterije ponovno koriste u stacionarnim punjivim baterijama. Prodaja ovih baterija je počela 2013, a vrši je kompanija Toyota Turbine and Systems, Inc.
Recikliranje magneta motora
Toyota želi da što efektivnije i efikasnije sačuva dragocene prirodne resurse naše planete. 2012. godine Toyota je kreirala prvi sistem za recikliranje neomidijuma i disprozijuma, dva retka metala koja se koriste u magnetima hibridnih vozila.
Toyota takođe radi na recikliranju retkih metala koji se koriste u konvencionalnim vozilima. Toyota se 2010. udružila sa Sumitomo Electric Industries i osnovala zajedničku kompaniju za recikliranje volframa, koji se najčešće koristi za proizvodnju izuzetno elastičnih karbidnih alata. Ovaj sistem kombinuje procese za sortiranje i sakupljanje otpada iz cementiranih karbidnih proizvoda i novu, prvu na svetu, tehnologiju koja omogućava 100-procentno recikliranje volframa iz cementiranog karbidnog otpada. Do danas, zajednička kompanija je reciklirala 75 tona volframa.