Supermarketi u Britaniji, zbog problema sa snabdevanjem, koriste kartonske slike voća, povrća i drugih namirnica da bi popunili praznine na rafovima.
Tako je "Tesko" počeo da koristi slike špargle, šargarepe, narandže i grožđa, što je pokrenulo niz šaljivih komentara na društvenim mrežama, piše "Gardijan".
"Mmmm, ukusne fotografije špargle", glasi jedan od tvitova.
Pojedini su prokomentarisali i veličinu slika, pa su napisali: "Sviđa mi se što špargla ovoliko naraste u Velikoj Britaniji. To je, siguran sam, do naše klime".
Kupci su uočili "kartonske proizvode" u više britanskih gradova, uključujući London i Kembridž.
Brajan Roberts, analitičar maloprodaje, rekao je da je slična taktika primenjivana i ranije, ali da je postala primetnija u poslednjih godinu dana.
"To je postalo sasvim uobičajeno. Nije to samo zbog nestašice, već zato što su mnoge veće prodavnice sada jednostavno previše velike", kazao je Roberts.
Popunjavanje prostora
"Tesko" tvrdi da korišćenje slika voća i povrća nije povezano sa nedavnim problemima u lancu snabdevanja.
Supermarketi i proizvođači smanjili su asortiman različitih vrsta testenine, kafe ili čajeva koje prodaju da bi olakšali protok robe.
Pojedini glomazni i ne toliko isplativi artikli, poput flaširanih gaziranih pića i vode, skinuti su sa liste prioriteta isporuke zbog nedostatka vozača, što znači više praznina na policama.
U međuvremenu, uzlet kupovine preko interneta doveo je do toga da su mnogi supermarketi prestali da skladište artikle poput televizora, CD-a ili kuvala za vodu, što su nekad činili, ostavljajući prazan prostor koji mnogi nisu uspeli da napune alternativnim proizvodima.
Kako se napominje, kartonski izrezi skupih predmeta kao što su deterdženti, proteinski prašci i alkoholna pića, ponekad se koriste i za sprečavanje krađe u prodavnicama. Slike artikala stavljaju se na police da bi se označilo da je proizvod dostupan, a koji se može dobiti kasi, preneo je Indeks.