Proizvođač automobila iz Volfsburga planira svoju najveću fabriku baterija u Kanadi, koja za to daje masne subvencije.
Za Folksvagen to znači manje zavisnosti od isporuka iz Azije.
Prva Folksvagenova fabrika baterija u Severnoj Americi imaće divovske razmere – od iduće godine će se graditi na površini jednakoj onoj koju bi zauzelo dvesta fudbalskih igrališta. Tu bi od 2027. godine trebalo da radi oko tri hiljade ljudi.
Najavljena je proizvodnja baterija za oko milion automobila godišnje. Fabrika će se nalaziti u Sent Tomasu – otprilike na pola puta između kanadske metropole Toronta i američkog centra automobilske industrije Detroita.
Folksvagen ulaže pet milijardi evra. Kako prenose mediji, dugoročno nemački proizvođač može da računa na oko devet milijardi evra subvencija iz kanadskog budžeta.
Računaju na američke kupce
Tamošnje vlasti se oslanjaju na velikodušni američki program subvencija koji će važiti i za Kanadu jer ima sporazum o slobodnoj trgovini sa SAD.
U SAD će kupci električnih automobila dobijati poreski popust od 7.500 evra ukoliko je auto proizveden u SAD ili partnerskim zemljama.
Kanadski ministar industrije Fransoa-Filip Šampanj naveo je da će dobiti za zemlju biti daleko veće od troškova subvencija. Premijer Džastin Trido je na predstavljanju planova rekao: "Dobit za radnike, za zajednicu i privredu."
Kanađani se nadaju da će oko fabrike nići još desetine hiljada radnih mesta za dobavljače.
Beg od Azije
Šef Folksvagena Tomas Šal je rekao da Severna Amerika ima ključnu ulogu u strategiji njegove firme za proizvodnju baterija. U blizini Toronta i Detroita, dodao je, već su utabani lanci isporuke za automobilsku industriju.
Folksvagen u Evropi sa partnerima namerava da otvori šest fabrika baterija narednih godina, koje ukupno mogu da opskrbe blizu tri miliona vozila godišnje.
Prva od njih se otvara ove godine u Švedskoj, a 2025. godine bi trebalo da usledi jedna u nemačkoj pokrajini Donjoj Saksoniji.
Folksvagen tako smanjuje zavisnost od azijskih proizvođača baterija, i ubuduće će sam pokrivati polovinu svojih potreba. Trenutno Daleki istok, posebno Kina, ubedljivo dominiraju tržištem baterija.