Prodaja računara u svetu raste, ali njihove prosečne cene i dalje padaju. Prema preliminarnim podacima, u periodu između aprila i juna je prodato 83 miliona personalnih kompjutera (PC), što je rast od 20,7 odsto na godišnjem nivou. U prvom tromesečju, prodaja PC u svetu je bila povećana za 27 odsto. Prosečne cene računara i dalje padaju, sa stopom koja je sporija nego u prethodnim tromesečjima, tako da je tržište računara ostvarilo rast vrednosti od samo 13 odsto, ističu u „Gartneru”. Rast tog tržišta je dobrim delom ostvaren zahvaljujući kompanijama koje ponovo masovno ulažu u obnavljanje informatičke opreme. Na čelu liste kompanija po udelu na svetskom tržištu računara i dalje je „Hjulit Pakard” (HP) sa tržišnim udelom od 17,4 odsto, iako je ostvario najmanji rast prodaje od 12 odsto (14,4 miliona komada računara). Na drugom mestu je „Ejser” (Acer) sa tržišnim udelom od 13 odsto i rastom prodaje od 31 odsto (10,8 miliona komada računara), na trećem „Del” (Dell) - tržišni udeo od 12,4 odsto (pad od 0,2 odsto uprkos rastu prodaje od 19 odsto), na četvrtom „Lenovo” - tržišni udeo od 10 odsto (rast od 1,8 odsto zahvaljujući povećanju prodaje od 47 odsto), na petom „Asus” sa tržišnim udelom od 5,2 odsto i rastom prodaje od 74 odsto.
Prodaja računara u svetu raste, ali njihove prosečne cene i dalje padaju, objavila je istraživačka kompanija „Gartner”.
Prema preliminarnim podacima, u periodu između aprila i juna je prodato 83 miliona personalnih kompjutera (PC), što je rast od 20,7 odsto na godišnjem nivou. U prvom tromesečju, prodaja PC u svetu je bila povećana za 27 odsto.
Prosečne cene računara i dalje padaju, sa stopom koja je sporija nego u prethodnim tromesečjima, tako da je tržište računara ostvarilo rast vrednosti od samo 13 odsto, ističu u „Gartneru”. Rast tog tržišta je dobrim delom ostvaren zahvaljujući kompanijama koje ponovo masovno ulažu u obnavljanje informatičke opreme.
Na čelu liste kompanija po udelu na svetskom tržištu računara i dalje je „Hjulit Pakard” (HP) sa tržišnim udelom od 17,4 odsto, iako je ostvario najmanji rast prodaje od 12 odsto (14,4 miliona komada računara).
Na drugom mestu je „Ejser” (Acer) sa tržišnim udelom od 13 odsto i rastom prodaje od 31 odsto (10,8 miliona komada računara), na trećem „Del” (Dell) - tržišni udeo od 12,4 odsto (pad od 0,2 odsto uprkos rastu prodaje od 19 odsto), na četvrtom „Lenovo” - tržišni udeo od 10 odsto (rast od 1,8 odsto zahvaljujući povećanju prodaje od 47 odsto), na petom „Asus” sa tržišnim udelom od 5,2 odsto i rastom prodaje od 74 odsto.
Na poslednjem mestu liste šest kompanija sa najvećim udelom na svetskom tržištu računara se nalazi „Tošiba” (Toshiba), sa tržišnim udelom od 5,1 odsto koji se povećao za 0,3 odsto zahvaljujući rastu prodaje od 27,5 odsto.
U Evropi je, kao i obično, prodaja računara bolja nego na svetskom nivou sa rastom globalnog tržišta za 21,6 odsto, na 24 miliona komada računara.
Na evropskom tržištu prvo mesto zauzima „Ejser” sa rastom prodaje računara od 37 odsto i tržišnim udelom koji se povećao za godinu dana sa 18,9 na 21,3 odsto.
Prodaja HP-a se povećala za samo 15 odsto, tako da je ta kompanija zabeležila pad tržišnog udela za 1,1 odsto - na 19,7 odsto, dok treće mesto zauzima „Del” sa tržišnim udelom od 9,2 odsto.
Na četvrtoj poziciji je „Asus”, koji je udvostručio prodaju i zahvaljujući tome povećao tržišni udeo za 3,2 odsto - na 8,5 odsto, a peta je „Tošiba” sa rastom prodaje od 32 odsto i tržišnim udelom od 5,7 odsto.