Očekuje se da do kraja ove godine uređaji za elektronsku naplatu putarine – tag, počnu da funkcionišu sa Hrvatskom, a do početka letnje sezone i sa Grčkom, najavio je danas pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine u Javnom preduzeću „Putevi Srbije” Darko Savić.
On je novinarima na štandu tog preduzeća na 56. međunarodnom salonu automobila, koji je danas otvoren i koji traje do 26.marta na Beogradskom sajmu, rekao da je srpski tag veoma popularan i da trenutno funkcioniše i u Makedoniji i Crnoj Gori, kao i u okviru jednog javnog parkirališta u Beogradu.
Savić je naglasio da trenutno registrovano 900.000 korisnika za elektronsku naplatu putarine, a da taj uređaj koristi oko 105.000 korisnika od kojih njih oko dve trećine ili 75.000 za naplatu putarine između Srbije i Makedonije, a ostali za naplatu putarine između Crne Gore i Srbije.
"Ono što je veoma interesantno je to da je srpski tag po izgledu potpuno isti kao i tagovi koji se koriste u Crnoj Gori i Makedoniji, ali je mnogo traženiji od njihovih, jer sa našim tagom za sada prolazite kroz tri države i možete da plaćate parking na jednom parkiralištu, a uskoro se očekuje da bude u funkciji u pet zemalja", rekao je Savić.
On je naveo i da je prošle godine zabeležen rekord u naplati putarine, odnosno registrovano je više od 80 miliona transakcija, a to znači da je 80 miliona vozila prošlo naplatu putarine, odnosno kroz naplatne stanice."Gotovo 100 odsto je naplativost svakog vozila koje uđe u zatvoren sistem naplate putarine - tačnije, skoro svi su platili putarinu. Ostvareno je i više 420 miliona evra prihoda", rekao je Savić.
On je podsetio i da su samo u decembru pošle godine otvorene tri nove naplatne stanice, a da će se ove godine otvoriti još četiri od kojih neke na Moravskom koridoru, a dve naplatne stanice na auto-putu "Miloš Veliki".
"Za sada je pod naplatom 905 kilometara auto-puteva od blizu hiljadu izgrađenih kilometara", naglasio je Savić.
Rukovodilac Odeljenja za odnose sa javnošću Javnog preduzeća (JP) "Putevi Srbije" Ljerka Ibrović izjavila da to preduzeće nastavlja da se bavi povećanjem bezbednosti u saobraćaju i novim kampanjama na tu temu.
Ona je apelovala na medije i stručnu javnost da "Puteve Srbije" podrže i da prikazuju njihove kampanje posvećene bezbednosti."Taj široki spektar, bilo putem interneta, televizije, štampanih medija, pomaže da veliki broj korisnika vidi, nauči ili ponovo se podseti šta treba i kako treba da radi i kako treba da se ponaša kad se nađe na državnim putevima", rekla je Ibrović.
Prema njenim rečima i inostrana iskustva potvrđuju da dobrim i kvalitetnim kampanjama koje se rade može da se deluje kvalitetno na učesnike u saobraćaju i da oni promene način ponašanja, odnosno da neželjeno ponašanje pretvore u željeno i da poštuju zakone i propise.
Ibrović je podsetila i da su "Putevi Srbije" pokrenuli poslednjih godina nekoliko kampanja u cilju povećanja bezbednosti u saobraćaju i edukaciji svih učesnika u saobraćaju i da su one bile veoma uspešne, prenosi Tanjug.
Te kampanje su, kako je navela - "Znak, znači život", "Ne vozi zaustavnom trakom", "Ne blokiraj zaustavnu traku", "Bezbedno u tunelu", "U tunelu nismo sami" i "Tri sekunde ceo život".
"To su sve teme sa kojima se mi susrećemo kao sa problemima na državnim putevima pa smo to iskoristili da budu i osnovne teme naših kampanja", zaključila je Ibrović.