EU za popravke i u neovlašćenim servisima

Bez autora
May 30 2010

Evropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije (EU) objavila je plan liberalizacije sektora servisiranja automobila, zahtevajući da se ukinu sporazumi koji obevezuju kupce da se popravka kola i snabdevanje rezervnim delovima obavljaju isključivo kod proizvođača. EK je odlučila da primena novih pravila o jačanju konkurentnosti u sektoru održavanja i opravke vozila počne 1. juna, a tri godine kasnije i u automobilskoj prodajnoj mreži. Vlasnici kola, na osnovu tog plana, mogu sami da biraju nezavisne servisere koji nemaju ovlašćenja proizvođača automobila, čime se liberalizuje tržište popravke vozila. Proizvođači automobila više neće moći da postavljaju svoje uslovne garancije da se servisiranje kola obavlja u ovlašćenim garažama. Smatra se da će se tako povećati konkurencija na tržistu popravke i održavanja kola i unaprediti pristup tehničkim informacijama neophodnim za popravku. Pored toga, olakšaće se korišćenje alternativnih delova za automobile. Cilj je i da se smanje troškovi popravke i održavanja vozila koji predstavljaju značajan deo u ukupnim izdacima za produžavanje veka četvorotočkaša.

EU za popravke i u neovlašćenim servisimaEvropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije (EU) objavila je plan liberalizacije sektora servisiranja automobila, zahtevajući da se ukinu sporazumi koji obevezuju kupce da se popravka kola i snabdevanje rezervnim delovima obavljaju isključivo kod proizvođača.

EK je odlučila da primena novih pravila o jačanju konkurentnosti u sektoru održavanja i opravke vozila počne 1. juna, a tri godine kasnije i u automobilskoj prodajnoj mreži.

Vlasnici kola, na osnovu tog plana, mogu sami da biraju nezavisne servisere koji nemaju ovlašćenja proizvođača automobila, čime se liberalizuje tržište popravke vozila.

Prema novim pravilima, proizvođači automobila više neće moći da postavljaju svoje uslovne garancije da se servisiranje kola obavlja u ovlašćenim garažama.

Smatra se da će se tako povećati konkurencija na tržistu popravke i održavanja kola i unaprediti pristup tehničkim informacijama neophodnim za popravku. Pored toga, olakšaće se korišćenje alternativnih delova za automobile.

Cilj je i da se smanje troškovi popravke i održavanja vozila koji predstavljaju značajan deo u ukupnim izdacima za produžavanje veka četvorotočkaša. Procenjuje se da računi za popravku kola čine 40 odsto ukupnih troškova vlasnika vozila, s tim što se ti izdaci povećavaju poslednjih godina.

Komisija u Briselu je predložila i pojednostavljivanje sadašnjih komplikovanih pravila upravljanja distribucijom automobila, čiji troškovi čine do 30 odsto cene novog vozila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik