„Fijat” nema nameru da prepusti krunu „najzelenijeg” proizvođača kola u Evropi, a motor „tviner” imaće značajnu ulogu u održavanju tog vođstva. Italijanski „Fijat” ojačaće svoje ekološko vođstvo u Evropi ponudom energetski najefikasnijeg benzinskog motora na svetu, koji će se od septembra naći u prodaji u malom putničkom vozilu „fijat 500”. „Fijat 500” biće jedino vozilo u Evropi opremljeno motorom sa dva cilindra, dok uprava kompanije procenjuje da će motor nazvan „tviner” (TwinAir) omogućiti „Fijatu” da zadrži vodeću poziciju proizvođača automobila koji nudi novo vozilo sa najnižom prosečnom emisijom štetnog ugljendioksida u Evropi. Različite autokompanije pokušavale su da nadmaše „Fijat”, radeći na unapređenju energetske efikasnosti kola i na smanjenju emisije ugljendioksida. Kompanija nema nameru da prepusti krunu „najzelenijeg” proizvođača kola u Evropi. Motor „tviner” će igrati vitalnu ulogu u održavanju tog vođstva. „Fijat” ističe da njegov miniautomobil „500”, s motorom „tviner” i automatizovanom manuelnom transmisijom, emituje 92 grama ugljendioksida po pređenom kilometru i troši svega 4,1 litar benzina na 100 kilometara.
„Fijat” nema nameru da prepusti krunu „najzelenijeg” proizvođača kola u Evropi, a motor „tviner” imaće značajnu ulogu u održavanju tog vođstva.
Italijanski „Fijat” ojačaće svoje ekološko vođstvo u Evropi ponudom energetski najefikasnijeg benzinskog motora na svetu, koji će se od septembra naći u prodaji u malom putničkom vozilu „fijat 500”, preneo je internet portal „Autonjuz”.
„Fijat 500” biće jedino vozilo u Evropi opremljeno motorom sa dva cilindra, dok uprava kompanije procenjuje da će motor nazvan „tviner” (TwinAir) omogućiti „Fijatu” da zadrži vodeću poziciju proizvođača automobila koji nudi novo vozilo sa najnižom prosečnom emisijom štetnog ugljendioksida u Evropi.
Različite autokompanije pokušavale su da nadmaše „Fijat”, radeći na unapređenju energetske efikasnosti kola i na smanjenju emisije ugljendioksida.
Potpredsednik „Fijata” Alfredo Altavila, u intervjuu za „Automotiv njuz - Evropa”, kazao je da kompanija nema nameru da prepusti krunu „najzelenijeg” proizvođača kola u Evropi, dodajući da će motor „tviner” igrati vitalnu ulogu u održavanju tog vođstva.
„Fijat” ističe da njegov miniautomobil „500”, s motorom „tviner” i automatizovanom manuelnom transmisijom, emituje 92 grama ugljendioksida po pređenom kilometru i troši svega 4,1 litar benzina na 100 kilometara.
U međuvremenu, verzija sa pet brzina mauelne transmisije emituje 95 grama ugljendioksida po kilometru i koristi 4,2 litra benzina na 100 kilometara.
Malo vozilo „fijat 500” sa 85 konjskih snaga i sa motorom „tviner” u Italiji košta 13.250 evra, što je 400 evra jeftinije nego „ćinkvećento” sa motorom zapremine od 1,4 litara.