Hibridni naslednik „honde CRX“

Bez autora
Jun 20 2010

Jedna od zvezda Salona u Ženevi bila je i hibridna „honda CR-Z“, duhovni naslednik popularnog modela CRX, ugašenog davne 1991. godine. Atraktivni CR-Z, iza čija se tri slova krije puno ime „compact renaissance zero“, odnosno „kompaktni preporod nula“, predstavljen je u subotu i fanovima „Hondinih“ automobila u Srbiji. Kompanija „Delta auto-moto“ je na karting stazi „Ada Huja“ izložila demo-primerak „honde CR-Z“, koja se još od prošle godine prodaje na japanskom tržištu, dok će u Srbiji zvanično biti lansirana krajem leta, kada ćemo i saznati cenu. Recimo da se u Nemačkoj prodaje za 21.990 evra. „Honda CR-Z“ je sportski kupe sa hibridnim pogonom koji kombinuje 1,5-litarski benzinac (114 KS) i šestostepeni ručni menjač, između kojih je postavljen elektromotor sa 14 konja i 78 Nm obrtnog momenta (pri 1.000 obrtaja u minutu) koji služi kao dodatni pogon, alternator, elektropokretač. Mali elektromotor je samo deo IMA (Integrateg Motor Assist) sistema primenjenog na „hondi insajt“, čiju skraćenu platformu koristi 4,08 metara dugački CR-Z.

Hibridni naslednik „honde CRX“Jedna od zvezda Salona u Ženevi bila je i hibridna „honda CR-Z“, duhovni naslednik popularnog modela CRX, ugašenog davne 1991. godine.

Atraktivni CR-Z, iza čija se tri slova krije puno ime „compact renaissance zero“, odnosno „kompaktni preporod nula“, predstavljen je u subotu i fanovima „Hondinih“ automobila u Srbiji.

Kompanija „Delta auto-moto“ je na karting stazi „Ada Huja“ izložila demo-primerak „honde CR-Z“, koja se još od prošle godine prodaje na japanskom tržištu, dok će u Srbiji zvanično biti lansirana krajem leta, kada ćemo i saznati cenu. Recimo da se u Nemačkoj prodaje za 21.990 evra.

„Honda CR-Z“ je sportski kupe sa hibridnim pogonom koji kombinuje 1,5-litarski benzinac (114 KS) i šestostepeni ručni menjač, između kojih je postavljen elektromotor sa 14 konja i 78 Nm obrtnog momenta (pri 1.000 obrtaja u minutu) koji služi kao dodatni pogon, alternator, elektropokretač… Mali elektromotor je samo deo IMA (Integrateg Motor Assist) sistema primenjenog na „hondi insajt“, čiju skraćenu platformu koristi 4,08 metara dugački CR-Z.

Kapljičasta forma


Svaka dizajnerska sličnost sa „hondom CRX“ je namerna, a kapljičasta forma je izabrana i zbog savršene aerodinamike i koeficijenta otpora vazduhu od samo 0,25. CR-Z je urađen da zadovolji ukuse mladih, sportski raspoloženih vozača koji traže atraktivan i zabavan automobil samo za sebe i, eventualno, suvozača. Naime, u SAD će se prodavati samo kao kupe, dok će Evropljanima biti ponuđena verzija sa 2+2 rasporedom sedenjem. Istina, na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta samo za torbe ili decu, ali na kraćim relacijama. Prednjim delom dominiraju veliki usisnik za vazduh i farovi sa LED diodama za dnevno svetlo. Sportsku siluetu „honde CR-Z“ ističu i blago zakrivljena linija krova i oštro odsečeni zadnji deo.

Tri režima vožnje

„Honda CR-Z“ je opremljena jedinstvenim pogonskim sistemom sa tri režima vožnje (3-Mode Drive System) kako bi se vozaču pružila maksimalna sloboda u izboru. Svaki od tri režima („sport“, „ekonomi“ i „normal“) menja reakciju papučice gasa, upravljača, praznog hoda, pa čak i rada klima-uređaja. CR-Z tako u deliću sekunde iz sportiste može da se transformiše u štedljiv automobil sa prosečnom potrošnjom od pet litara, bar prema fabričkim podacima.

Elektromotor zahvaljujući obrtnom momentu od 78 Nm, koji se oslobađa pri niskih 1.500 obrtaja u minutu, pomaže „hondi CR-Z“ da silovito startuje. „Hondin“ sportski hibrid je jedinstven i po tome što kao standard nudi klasičan šestostepeni ručni menjač umesto često mrtvog i bezvoljnog automatskog CVT menjača.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik