Iz korporacije Kia Motors saopštili su kako će nova električna verzija Kia Soula krenuti u prodaju izvan Južne Koreje u drugoj polovini 2014. godine. Kia Soul EV biće Kijin prvi električno pokretan, porodični automobil s nula emisija CO2 koji će krenuti u prodaju izvan Koreje. Utelovljavajući dinamičan dizajnerski izražaj nedavno predstavljene druge generacije Soula električni Soul EV je jedinstveno dizajnirano električno vozilo, koje je veoma praktično pri svakodnevnoj upotrebi. Savršeno će odgovarati dnevnim gradskim migrantima zahvaljujući najdužem dometu u svojoj klasi vozila. Uz litijum-polimernu bateriju snage 27 kWh, Soul EV će s jednim punjenjem moći preći više od 200 kilometara. S prednjim parom točkova pokretani Soul EV razvijen je na temelju novog Soula, koji na tržište stiže početom 2014. godine. Pokreće ga električni motor snage 110 KS (81 kW) koji svoju moć na prednji par točkova prenosi preko redukovane jedinice.
Iz korporacije Kia Motors saopštili su kako će nova električna verzija Kia Soula krenuti u prodaju izvan Južne Koreje u drugoj polovini 2014. godine. Kia Soul EV biće Kijin prvi električno pokretan, porodični automobil s nula emisija CO2 koji će krenuti u prodaju izvan Koreje.
Utelovljavajući dinamičan dizajnerski izražaj nedavno predstavljene druge generacije Soula električni Soul EV je jedinstveno dizajnirano električno vozilo, koje je veoma praktično pri svakodnevnoj upotrebi. Savršeno će odgovarati dnevnim gradskim migrantima zahvaljujući najdužem dometu u svojoj klasi vozila. Uz litijum-polimernu bateriju snage 27 kWh, Soul EV će s jednim punjenjem moći preći više od 200 kilometara.
S prednjim parom točkova pokretani Soul EV razvijen je na temelju novog Soula, koji na tržište stiže početom 2014. godine. Pokreće ga električni motor snage 110 KS (81 kW) koji svoju moć na prednji par točkova prenosi preko redukovane jedinice.
Zahvaljujući 285 Nm obrtnog momenta električni motor garantuje dinamičnost i zabavu koji dolaze uz značajno ubrzanje (predviđa se kako će od 0-100 km/h dostići za manje od 12 sekundi) i maksimalnu brzinu od 145 km/h. Kako bi se maksimizovali učinkovitost i potencijalni domet modela Soul EV, regenerativno kočenje omogućava punjenje baterije pri kočenju ili kod vožnje u praznom hodu.
Punjenje se postiže uključivanjem Soula EV u običnu kućnu utičnicu. Punjenje koje traje maksimalno pet sati pri naponu od 240 V ili 230 V u potpunosti napuni bateriju, a može se može napuniti i za 25 minuta u sklopu "brzog" punjenja pri naponu od 100 kW.
Nedostatak buke motora u kombinaciji s posebnim materijalima koji pomažu pri zvučnoj izolaciji stvorit će vrlo tih doživljaj u kabini električnog Soula. Na taj način se pridonosi visokoj stepenu kvaliteta koji je gotovo jednak kao i u premium vozilima. Zbog gotovo potpune tišine, u interesu sigurnosti pješaka, Soul EV će biti opremljen zvučnim sistemom VESS (Virtual Engine Sound System) koji odašilje upozoravajuće zvučne signale kada automobil vozi pri brzinama manjim od 20 km/h i uvek kada se kreće unazad.
Flota zamaskiranih prototipova novog Soula EV trenutno prolazi kroz intenzivan test program u Kijinom modernom R&D centru u korejskom Namyangu, a manjim delom i u Evropi i Severnoj Americi. Serijska proizvodnja je planirana u drugoj polovini 2014. godine.
Kia Soul EV temelji na novom modelu Kia Soul 2014 koji u sebi sadrži mnogo značajnih poboljšanja u odnosu na popularnog Soula prve generacije. Promene uključuju i primenu potpuno nove platforme (koja temelji na novom cee`du) s većim (2.570 mm) međuosovinskim razmakom i čak 29 odsto tvrđom karoserijom i dorađenim vešanjem. Ovim se postigla značajno poboljšana vozna dinamika, upravljivost i stabilnija vožnja kao i još zrelije ponašanje na cesti.
Poput modela Kia Soul 2014, Soul EV će zadiviti svojim dizajnerskim stilom i najmodernijim spoljašnjim karakteristikama koje diskretno naglašavaju električni pogon. Elegantni novi izgled inspirisan je konceptnim vozilom Kia Track’ster predstavljenim 2012. godine i zadržava legendarnu figuru "kockastih ramena" koja se proslavila sa Soulom prve generacije.
Soul EV će kupcima pružati dodatni nivo s projekcionim prednjim svetlima, LED dnevnim svetlima, LED zadnjim svetlima i aerodinamički oblikovanim 16-inčnim aluminijumskim naplacima.
Unutrašnjost modela Soul EV krasiće jedinstveni Supervision merači i centralna konzola sa 8-inčnim ekranom. Prikladno za ekološko vozilo, unutrašnjost će biti ispunjena ekološki prihvatljivim recikliranim materijalima koji uključuju i bio plastiku, bio penu, bio tkanine i bio prerađenu PET ambalažu. Kako bi sve bilo u skladu s prirodom tu su i organske materije sa niskim stepenom isparavanja i novorazvijeni antibakterijski materijali i boje.
Kia je započela sa komercijalnom upotrebom modela Ray EV (isključivo) u Koreji krajem 2011. godine. Od tada je prikupila mnogo iskustva pri svakodnevnoj upotrebi flote Ray EV, koju koriste koriste razna ministarstva i državne agencije.