Moguća ušteda do 40 odsto goriva

Bez autora
Jun 07 2010

Grupa uticajnih američkih stručnjaka je zaključila da se kombinacijom dostupne tehnologije može postići velika ušteda goriva u postojećim modelima automobila i lakih kamiona u SAD. Državni savet za istraživanje SAD (National Research Council) je najnovijem izveštaju ukazao da se potrošnja goriva u putničkim automobilima, sportskim i namenskim vozilima (SUV), kombijima i lakim kamionima može dramatično smanjiti, u nekim slučajevima gotovo prepoloviti, a da se time ne ugrozi bezbednost i ne smanje njihove performanse. Primena preporučerne tehnologije koštala bi od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dolara po vozilu. Na potrošačima je da razmotre šta im se više isplati: viša cena vozila ili koliko novca troše za gorivo". Autori izveštaja su analizirali tri vrste autmobiliskih motora i utvrdili da: potpuna kombinacija napredne tehnologije može, po ceni od oko 2.200 dolara po vozilu, smanjiti za 29 odsto potrošnju goriva u automobilima srednje veličine i velikim i u lakim kamionima sa klasičnim (benzinskim) motorima.

Moguća ušteda do 40 odsto gorivaGrupa uticajnih američkih stručnjaka je zaključila da se kombinacijom dostupne tehnologije može postići velika ušteda goriva u postojećim modelima automobila i lakih kamiona u SAD.

Državni savet za istraživanje SAD (National Research Council) je najnovijem izveštaju ukazao da se potrošnja goriva u putničkim automobilima, sportskim i namenskim vozilima (SUV), kombijima i lakim kamionima može dramatično smanjiti, u nekim slučajevima gotovo prepoloviti, a da se time ne ugrozi bezbednost i ne smanje njihove performanse.

Primena preporučerne tehnologije koštala bi od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dolara po vozilu.

Predsednik grupe koja je sastavila izveštaj, Trevor Džouns, ukazao je u saopštenju da je "na potrošačima da razmotre šta im se više isplati: viša cena vozila ili koliko novca troše za gorivo".

Autori izveštaja su analizirali tri vrste autmobiliskih motora i utvrdili da:

- potpuna kombinacija napredne tehnologije može, po ceni od oko 2.200 dolara po vozilu, smanjiti za 29 odsto potrošnju goriva u automobilima srednje veličine i velikim i u lakim kamionima sa klasičnim (benzinskim) motorima;

- prelazak na dizel motore i komponente što po vozilu košta 5.900 dolara, može doneti uštedu od oko 37 odsto goriva;

- ugradnjom hibrdinih motora na benzin i struju, po ceni od 6.600 dolara po vozilu, može se uštedeti 43 odsto goriva.

Moguće su i manje uštede goriva uz manje investicije, piše u izveštaju. Na primer, dostupna je tehnologija za klasične motore koja omogućava da šestocilindrični i osmocilindrični motor koristi manji broj cilindara kada puna snaga nije potrebna - na ravnom putu.

To rešenje može smanjiti potrošnju goriva za 10 odsto, a cena potrebnog uređaja po vozilu je od 350 do 500 dolara.

Američki proizvođači automobila su udvostručili - sa 100 na 200, broj modela koji na putu prosečno troše 7,8 litara goriva na 100 kilometara.

Ipak ključ za odluku kupaca je cena goriva: pre dve godine, kada je litar benzina u SAD koštao 1,05 dolara (0,86 evra), kupci su čekali u redu za štedljive modele, ali sada, kada je cena goriva opala, opalo je i njihovo interesovanje.

Ministarstvo za saobraćaj SAD (Department of Transportation) zahteva da novoproizvedeni automobili i laki kamioni 2016. godine prosečno troše do 6,9 litara goriva na 100 kilometara. U pripremi je novo izdanje tog standarda za period 2017-2025. godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik