Nova tehnologija za bezbednost pešaka

Bez autora
Oct 28 2013

Toyota je objavila da je razvila sistem za prevenciju sudara (Pre-collision System - PCS) koji, osim što automatski koči, automatski pomera upravljač kako bi sprečio sudare sa pešacima. Toyota želi da razvije bezbednosne tehnologije koje će potpuno sprečiti stradanje i povrede pešaka i ostalih ranjivih učesnika u saobraćaju. Novi PCS sa sistemom za izbegavanje pešaka može da spreči sudar u slučajevima gde automatsko kočenje nije dovoljno, kao kada se vozilo kreće previše brzo ili kada pešak iznenada izađe ispred vozila. Ako sistem odredi da postoji rizik od sudara, ugrađeni senzor detektuje pešaka i aktivira vizuelno upozorenje ispred vozača. Ako se verovatnoća sudara poveća, sistem aktivira zvučni i vizuelni alarm kako bi naveo vozača da preduzme hitne mere.

Nova tehnologija za bezbednost pešakaToyota je objavila da je razvila sistem za prevenciju sudara (Pre-collision System - PCS) koji, osim što automatski koči, automatski pomera upravljač kako bi sprečio sudare sa pešacima.

Toyota želi da razvije bezbednosne tehnologije koje će potpuno sprečiti stradanje i povrede pešaka i ostalih ranjivih učesnika u saobraćaju.

Novi PCS sa sistemom za izbegavanje pešaka može da spreči sudar u slučajevima gde automatsko kočenje nije dovoljno, kao kada se vozilo kreće previše brzo ili kada pešak iznenada izađe ispred vozila. Ako sistem odredi da postoji rizik od sudara, ugrađeni senzor detektuje pešaka i aktivira vizuelno upozorenje ispred vozača. Ako se verovatnoća sudara poveća, sistem aktivira zvučni i vizuelni alarm kako bi naveo vozača da preduzme hitne mere. Takođe se povećava kočiona sila i aktivira se funkcija automatskog kočenja. Ako sistem odredi da sudar ne može da se izbegne kočenjem i da ima dovoljno prostora za izbegavanje, upravljač se automatski pomera kako bi usmerio vozilo dalje od pešaka.

Broj žrtava saobraćajnih nesreća u Japanu se konstantno smanjuje u poslednjih 12 godina, pa je u 2012. iznosio 4.411. Ipak, od tog broja najčešća je pogibija pešaka i iznosi 37 posto.

Prošle godine Toyota je razvila sistem koji koristi automatsko kočenje kako bi sprečio sudare sa pešacima. Ovaj sistem, ugrađen u Lexus LS, upozorava vozača ako detektuje da je moguć sudar sa pešakom ili preprekom. Ako vozač ne preduzme ništa da izbegne sudar, sistem se aktivira.

Pre nego što uvede sistem za izbegavanje pešaka sa korekcijom upravljača, Toyota namerava da učini sistem za izbegavanje pešaka bez korekcije upravljača povoljnijim, kako bi se do 2015. godine ugradio u veći broj vozila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik