Potrošači se najviše žale na kvalitet robe

Bez autora
Dec 16 2013

Tržišnoj inspekciji je od početka godine podneto oko 5.000 prijava, a potrošači su se najviše žalili na kvalitet robe, rekao je načelnik Odeljenja za opšti nadzor iz Sektora tržišne inspekcije Goran Macura. On je rekao da se do kraja novembra ove godine oko 2.650 prigovora odnosilo na robu, najviše na obuću, odeću i tehniku. Na usluge je bilo 1.700 pritužbi, i to uglavnom na zanatske, dok je za bespravan rad bilo 1.400 prijava. Broj prijava povećan je u ovoj godini, dok je u 2012. godini Trižišna inspekcija dobila 4.462 prijave. Tržišna inspekcija upravno ne rešava reklamacije potrošača, već samo zakonsku obavezu trgovca da odgovori u roku od 15 dana. Inspektori u skladu sa svojim planom aktivnosti svakodnevno kontrolišu robu, kako sa aspekta usaglašenosti i bezbednosti proizvoda, tako i sa aspekta vođenja propisane evidencije, kao i u delu zaštite prava intelektualne svojine.

Potrošači se najviše žale na kvalitet robeTržišnoj inspekciji je od početka godine podneto oko 5.000 prijava, a potrošači su se najviše žalili na kvalitet robe, rekao je načelnik Odeljenja za opšti nadzor iz Sektora tržišne inspekcije Goran Macura.

On je rekao da se do kraja novembra ove godine oko 2.650 prigovora odnosilo na robu, najviše na obuću, odeću i tehniku.

Na usluge je, kako je objasnio, bilo 1.700 pritužbi, i to uglavnom na zanatske, dok je za bespravan rad bilo 1.400 prijava.

Macura je ocenio da je broj prijava povećan u ovoj godini, navodeći da je u 2012. godini Trižišna inspekcija dobila 4.462 prijave.

"Tržišna inspekcija upravno ne rešava reklamacije potrošača, već samo zakonsku obavezu trgovca da odgovori u roku od 15 dana", rekao je Macura.

Inspektori, kako je dodao, u skladu sa svojim planom aktivnosti svakodnevno kontrolišu robu, kako sa aspekta usaglašenosti i bezbednosti proizvoda, tako i sa aspekta vođenja propisane evidencije, kao i u delu zaštite prava intelektualne svojine.

"Većina trgovaca je spremna da odgovara na pritužbe potrošača i da rešava prigovore na korektan način prema potrošačima. Svakako da postoje i oni drugi, nesavesni koji ne odgovaraju na pritužbe potrošača i takvih je, prema evidenciji iz prijava podnetih Tržišnoj inspekciji, u 2013. godini bilo 260, a u celoj 2012. godini je takvih prijava bilo 212", zaključio je Macura.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik