Prema mišljenju 58% vozača važeći pravilnik o upotrebi zimskih guma je dobar jer jasno navodi kakva pravila važe tokom zimske sezone i ostavlja mogućnost vozačima da sami izaberu da li će montirati zimske gume ili će koristiti letnje kada vremenski uslovi to omogućavaju. Sa druge strane 35% vozača smatra da je pravilnik delimično dobar ali da je u nekim delovima nedorečen tj. nije dovoljno jasan. 7% njih smatra da nije uopšte dobro osmišljen. Ovi rezultati dobijeni su istraživanjem koje je urađeno na sajtu www.internet-prodaja-guma.com na uzorku od 4.000 ispitanika. Na ovaj način takođe je utvrđeno da su vozačima prilikom kupovina guma najvažnije vozne karakteristike i pouzdanost gume (57%) pre nego cena (32%). Marka proizvođača kao glavni reper najvažnija je za 11% njih. Ovaj podatak govori da je mnogima ipak na prvom mestu bezbednost budući da gume spadaju među najbitnije komponente kada se govori o ovom aspektu. Nažalost, loša kupovna moć stanovništva utiče na to da broj onih kojima je cena najvažniji faktor nije zanemarljiv.
Prema mišljenju 58% vozača važeći pravilnik o upotrebi zimskih guma je dobar jer jasno navodi kakva pravila važe tokom zimske sezone i ostavlja mogućnost vozačima da sami izaberu da li će montirati zimske gume ili će koristiti letnje kada vremenski uslovi to omogućavaju. Sa druge strane 35% vozača smatra da je pravilnik delimično dobar ali da je u nekim delovima nedorečen tj. nije dovoljno jasan. 7% njih smatra da nije uopšte dobro osmišljen.
Ovi rezultati dobijeni su istraživanjem koje je urađeno na sajtu www.internet-prodaja-guma.com na uzorku od 4.000 ispitanika.
Na ovaj način takođe je utvrđeno da su vozačima prilikom kupovina guma najvažnije vozne karakteristike i pouzdanost gume (57%) pre nego cena (32%). Marka proizvođača kao glavni reper najvažnija je za 11% njih. Ovaj podatak govori da je mnogima ipak na prvom mestu bezbednost budući da gume spadaju među najbitnije komponente kada se govori o ovom aspektu. Nažalost, loša kupovna moć stanovništva utiče na to da broj onih kojima je cena najvažniji faktor nije zanemarljiv.
Zanimljiv je podatak da bi 52% vozača kupilo polovne gume ukoliko ne bi mogli priuštiti nove dok 44% njih kupuje isključivo nove. Četiri posto ispitanika bez obzira na finansijske mogućnosti kupuje isključivo polovne gume. Inače, dva seta guma (zimske i letnje) poseduje 43% vozača, samo letnje 31%, samo zimske 13% a po dve letnje i dve zimske ima takođe 13% njih.
Kada je reč o pravilniku kojim se reguliše upotreba zimskih guma, prema mišljenju odgovornih iz Agencije za bezbednost saobraćaja on je prilično jasan. Međutim, bez obzira na to, radna grupa koja radi na pripremi predloga za izmenu i dopunu Zakona o bezbednosti saobraćaja pored ostalih propisa razmatra i ovaj o pneumaticima pa se u narednom periodu mogu očekivati određene izmene.
Prema rečima Damira Okanovića, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, do momenta kada su prvi put zakonom propisane zimske gume većina vozača u Srbiji nikada ih nije upotrebljavala. Uopšte, stepen svesti o neophodnosti zimskih pneumatika bio je na jako niskom nivou. Sada, kada je većina vozača imala priliku da "proba" zimske pneuimatike, mnogi su shvatili njihove prednosti i danas većina vozača podržava upotrebu zimskih pneumatika.
To je u ovom trenutku mnogo bitnije od samih propisa jer kada vozači shvate da je nešto za njihovo dobro, oni će to koristiti bez obzira na propise, kaže Okanović.
Da podsetimo, zimske gume nisu obavezne ukoliko na kolovozu nema snega, leda ili poledice, bez obzira na doba godine. Obavezne su međutim ukoliko u periodu od 1. novembra do 1. aprila na putu bude snega, leda ili poledice. Jednostavno rečeno, tokom cele godine moguće je voziti na letnjim gumama, uključujući i zimski period, ali ako u navedenom periodu padne sneg, uhvati se led ili poledica, saobraćajna policija može da vas kazni. Dubina šare na zimskoj gumi ne sme da bude manja od četiri milimetra.
Komentarišući odredbe ovog pravilnika Okanović kaže da nije doneto najsrećnije rešenje zato što zimska guma nije snežna guma, tj. ona ne ostvaruje svoju svrhu samo kada je na kolovozu sneg, već i kada su kolovozi suvi ali su niske temperature. Naročito zbog toga što se letnja guma na niskim temperaturama "stvrdne" i ne omogućava odgovarajuće prijanjanje na kolovoz. Zbog toga je njegov stav da zimski pneumatici treba da budu na vozilu tokom zimskog perioda bez obzira na to da li postoje padavine ili ne.
Zanimljivo je napomenuti i da nema nikakvog značaja ukoliko se na letnje gume tokom zimskih padavina postave lanci. I u tom slučaju krši se zakon i policija ima sva prava da napiše kaznu. A kada je reč o univerzalnim gumama koje su dozvoljene u zimskom periodu, prema mišljenju Damira Okanovića one nisu najbolje rešenje jer ni jedan proizvođač pneumatika do sada nije uspeo da proizvede gumu koja ispunjava zahteve i u letnjim i u zimskim uslova. Isto kao što je nemoguće iste odevne predmete nositi u julu i decembru. Slično mišljenje iznela je i Agencija za bezbednost saobraćaja.