Promet u modnim trgovinama, ovog proleća, prema nezvaničnim podacima, smanjen je za 30 odsto! Mart i topliji dani, sezona obnavljanja garderobe i obuće, sudeći prema polupraznim modnim radnjama, i promaji u kasama trgovaca, kao da nisu imali puno uticaja na kupce. I mada smo iskoračili iz zime, u većini trgovina, uz nove kolekcije i dalje su popusti, pa čak i natpisi “totalne rasprodaje”. Toplija garderoba i dalje je snižena 10 do 30 odsto. Razlog: velike količine robe na lageru. U poređenju sa prošlogodišnjom sezonom, cene uvoznih modela uglavnom su za pet do 10 odsto skuplje. Ali, ima i odeće koja je na istom cenovnom nivou, pa čak i jeftinija nego prošle godine. Posle nedavne reorganizacije prodajnog prostora, RKB su ponudile prolećne kolekcije domaćih i stranih brendova po pristupačnim cenama. Bluze marke “Katrin” koštaju od 945, a haljine od 1.790, koliko su košulje i pantalone “Martini Vesto”.
Promet u modnim trgovinama, ovog proleća, prema nezvaničnim podacima, smanjen je za 30 odsto!
Mart i topliji dani, sezona obnavljanja garderobe i obuće, sudeći prema polupraznim modnim radnjama, i promaji u kasama trgovaca, kao da nisu imali puno uticaja na kupce.
I mada smo iskoračili iz zime, u većini trgovina, uz nove kolekcije i dalje su popusti, pa čak i natpisi “totalne rasprodaje”. Toplija garderoba i dalje je snižena 10 do 30 odsto. Razlog: velike količine robe na lageru.
U poređenju sa prošlogodišnjom sezonom, cene uvoznih modela uglavnom su za pet do 10 odsto skuplje. Ali, ima i odeće koja je na istom cenovnom nivou, pa čak i jeftinija nego prošle godine.
- Naši italijanski brendovi, počev od “Koina”, sada su jeftiniji 10 od 20 odsto - kaže Jelena Ćetković, direktorka za komunikacije Robnih kuća “Beograd” (RKB).
- Ove sezone modeli marke “Ovijese” su cenovno na “domaćem” nivou, tako da dečje jakne koštaju hiljadu do dve, koliko su, inače, pantalone i košulje ove marke za odrasle.
Posle nedavne reorganizacije prodajnog prostora, RKB su ponudile prolećne kolekcije domaćih i stranih brendova po pristupačnim cenama. Bluze marke “Katrin” koštaju od 945, a haljine od 1.790, koliko su košulje i pantalone “Martini Vesto”.
Za najnovije modele pantalona, zavisno da li se kupuju u “Teranovi”, “Mangu”, “Zari”, “Springfildu” ili pak “Meksu”, treba izdvojiti najčešće od 1.500 do 5.990 dinara. Toliko su košulje u trendu. Farmerke koštaju od 2.000 do 5.000 dinara. Laganije jakne su od 3.000 do 9.000 dinara.
- Pantalone i muške i ženske u našim radnjama mogu da se kupe već od 1.990 dinara, koliko staju i suknje - kažu u “Zari” i ističu da su dosta traženi ženski mantili i jakne, za koje treba izdvojiti 2.990 do 7.990 dinara.
Za haljine u “Mangu”, valja izdvojiti od 2.100 do 10.300 dinara, suknje su od 1.300, a za sakoe ove robne marke treba izdvojiti najmanje 4.400 dinara!
Za ovu sezonu “Springfild” (SPF) je ponudio kolekciju namenjenu mlađoj generaciji, koja voli “nešto drugačije”.
- Deo muške SPF kolekcije inspirisan je Svetskim kupom u fudbalu, a pantalone, bermude i majice mogu da se kupe od 2.990 do 4.990 dinara - kaže Vanja Sinkević, marketing menadžer “Iksela” ove robne marke.
- Za haljinu ili suknju valja izdvojiti od 2.500 dinara, pa naviše, koliko staju ženske košulje, džemperi i pantalone.
I dalje rasprodaje
U prodavnicama odeće i obuće, uporedo uz nove kolekcije, i dalje nude robu na sniženju.
- To je znak da kriza u Srbiji tek sada uzima danak - kažu nam u jednoj prodavnici obuće.
- Ranijih godina smo, kada počne sezona dnevno prodavali na desetine pari obuće, a sada se jedva toliko proda za celu nedelju.
A sudeći prema izjavama trgovaca, kriza se najviše oseća kod prodaje obuće. Većina još nije uspela da rasproda zimsku kolekciju. Na svakom koraku su zatvoreni butici i radnje, posebno kada se radi o markiranoj, skupljoj robi.
Jakne i mantili
Ove sezone, najčešće cene ženskih i muških jakni i mantila su od 2.990 pa do 9.990. Ima, međutim, i skupljih modela, posebno mantila, poput onih iz “Manga”, za koje valja platiti 12.970, ili iz “Meksa” po ceni od 14.490 dinara. U “Zari” mantili dostižu cenu do 9.990 dinara.