Nova "kija sportidž" je još jedna potvrda da Azijci bolje od Evropljana znaju šta Evropljani žele, bar što se tiče dizajna i voznih karakteristika. Automobili bez imidža predodređeni su za neuspeh na Starom kontinentu o čemu "Kija", kada je "sportidž" u pitanju, ne bi trebalo da brine. Dizajn potpisuje bivši "audijevac" Peter Šrajer, koji se proslavio "audijem TT", a koji je po dolasku među Južnokorejci radio novi "sorento", "soul" i "forte". Napušten je monoton, poluterenski izgled, a veća pažnja je poklonjena aerodinamici, tako da je koeficijent otpora vazduha karoserije smanjen sa 0,40 na 0,37. Novi "sportidž" je postao ugledniji član modernog društva, odnosno automobil koji biste voleli da parkirate ispod prozora. "Sportidž" ima dosta zajedničkog sa bratskim "hjundaijem ix35" (ex "hjundai tuson"), koji je već više meseci prisutan na našem tržištu. Oba modela se proizvode u fabrici u Slovačkoj i praktično su kao blizanci. Naravno, u tome nema ništa lošeg jer se "Kija" i "Hjundai" zajednički, ruku pod ruku, bore na većini svetskih tržišta.
Nova "kija sportidž" je još jedna potvrda da Azijci bolje od Evropljana znaju šta Evropljani žele, bar što se tiče dizajna i voznih karakteristika.
Automobili bez imidža predodređeni su za neuspeh na Starom kontinentu o čemu "Kija", kada je "sportidž" u pitanju, ne bi trebalo da brine. Dizajn potpisuje bivši "audijevac" Peter Šrajer, koji se proslavio "audijem TT", a koji je po dolasku među Južnokorejci radio novi "sorento", "soul" i "forte".
Blic pogled prema novom "sportidžu" dovoljan je za zaključak da se u potpunosti razlikuje od druge generacije (predstavljena je 2004.). Napušten je monoton, poluterenski izgled, a veća pažnja je poklonjena aerodinamici, tako da je koeficijent otpora vazduha karoserije smanjen sa 0,40 na 0,37. Novi "sportidž" je postao ugledniji član modernog društva, odnosno automobil koji biste voleli da parkirate ispod prozora.
Sportska linija
"Sportidž" ima dosta zajedničkog sa bratskim "hjundaijem ix35" (ex "hjundai tuson"), koji je već više meseci prisutan na našem tržištu. Oba modela se proizvode u fabrici u Slovačkoj i praktično su kao blizanci. Naravno, u tome nema ništa lošeg jer se "Kija" i "Hjundai" zajednički, ruku pod ruku, bore na većini svetskih tržišta. Kod nas bi ipak trebalo da stavimo znak nejednakosti i da o "sportidžu" govorimo kao o modelu za sebe. Dizajn je urađen po poslednjim standardima i, verujte na reč, mnogo bolje izgleda u prirodi nego na fotografijama. Snažna silueta zadovoljava čulo vida, pogotovo u kombinaciji s tehnonarandžastom bojom, koja je postala zaštitni znak novog "sportidža", dužeg, šireg i nižeg od prethodnika. Vizuelni doživljaj pojačavaju i dnevna LED svetla i novi aluminijumski naplaci od 18 inča.
Pametni AWD sistem
Unutrašnjost je odrađena klasičnije sa preglednom i jasnom grafikom instrumenata. Vozač očekivano sedi visoko, a upravljač nam je poznat iz "pro sida". Preglednost je vrlo dobra, a vozača i putnike oduševiće veća ponuda prostora za kolena, glavu i laktove. Veliki napredak je učinjen upotrebom kvalitetnijih materijala. Plastika je mekana i prijatna na dodir. Set-ap novog "sportidža" zadovoljiće i fanove sportske vožnje, pre svega zbog direktnog upravljača i novog "dynamax AWD" sistema pogona na sve točkove urađenog u saradnji s "Magnom". "Dynamax" je nazvan pametnim jer, za razliku od konkurencije, na osnovu prikupljenih podataka AWD sistem prilagođava putu pre nego što se uslovi promene.
Dva motora
Za početak, u ponudi su dva motor, oba zapremine dve litre. Benzinac razvija maksimalnih 163 konja, ali uz skroman maksimalni obrtni momenat (195 Nm), dok je iz CRDi dizelaša izvučeno 136 KS (319 Nm). Bez sumnje, dizelaš je pravi izbor jer dolazi sa šestostepenim ručnim menjačem. Benzinac, za koji je teško poverovati da ima 163 KS, ima stepen manje, što ga čini bučnim i većim "trošadžijom" pri brzinama od 120 km/h i naviše. Oba motora mogu da se naruče i sa automatskim menjačem (šest stepeni), koji se dodatno naplaćuje, kao i s pogonom na sve točkove. Iskreno, manuelni menjač je ne samo jeftinija već i bolja opcija. Do kraja godine očekuju se i novi 1,6-litarski benzinac (140 KS) i 1,7 CRDi sa 115 KS.
Cena 18.990 evra
Cenovnik novog "sportidža" za Srbiju biće kompletiran u narednih nekoliko dana, kada će i početi zvanična prodaja, a poslednja informacija je da će ulazni model sa benzinskim motorom, 2WD pogonom i punom sedmogodišnjom garancijom koštati 18.990 evra. Vredno pomene je da bazni paket opreme, pored ručnog klima-uređaja i šest vazdušnih jastuka, podrazumeva i ESP i aluminijumske felne. Isporuka kupcima u Srbiji počeće u septembru.