Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić saopštio je danas da vrednost domaćeg tržišta iznosi 70,6 milijardi dolara, pri čemu se procenjuje da će u 2016. godini dostići vrednost od 105 milijardi dolara. Ljajić je na otvaranju regionalne konferencije o razvoju tržišta robe široke potrošnje, koja je održana u hotelu "Hajat", naveo da je tržište Srbije i dalje nedovoljno razvijeno, posebno kada je reč o pokrivenosti velikim trgovinskim lancima, ali i da istovremeno ima najveći potencijal u regionu. Prema njegovim rečima, očekivani rast tog tržišta od približno 50 odsto pokazuje da ono nema konkurenciju u regionu, što se vidi i u poređenju sa Hrvatskom, čiji je očekivani rast 15,5 odsto, ili Slovenijom, gde taj procenat iznosi manje od 10 odsto. On je ukazao na to da Srbija postaje značajno tržište za strane investitore kada se pogleda niska startna osnova, i istakao da Vlada radi na zaokruživanju zakonske regulative u cilju dalje liberalizacije kako bi olakšala dolazak velikih trgovinskih lanaca.
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić saopštio je danas da vrednost domaćeg tržišta iznosi 70,6 milijardi dolara, pri čemu se procenjuje da će u 2016. godini dostići vrednost od 105 milijardi dolara.
Ljajić je na otvaranju regionalne konferencije o razvoju tržišta robe široke potrošnje, koja je održana u hotelu "Hajat", naveo da je tržište Srbije i dalje nedovoljno razvijeno, posebno kada je reč o pokrivenosti velikim trgovinskim lancima, ali i da istovremeno ima najveći potencijal u regionu.
Prema njegovim rečima, očekivani rast tog tržišta od približno 50 odsto pokazuje da ono nema konkurenciju u regionu, što se vidi i u poređenju sa Hrvatskom, čiji je očekivani rast 15,5 odsto, ili Slovenijom, gde taj procenat iznosi manje od 10 odsto.
On je ukazao na to da Srbija postaje značajno tržište za strane investitore kada se pogleda niska startna osnova, i istakao da Vlada radi na zaokruživanju zakonske regulative u cilju dalje liberalizacije kako bi olakšala dolazak velikih trgovinskih lanaca.
Potpredsednik Vlade je ocenio i da se trend smanjenja broja malih prodavnica i povećanja učešća velikih trgovinskih lanaca ne može zaustaviti, i saopštio podatak da se u Srbiji od 2011. godine broj malih radnji smanjio za 47 odsto.
Srbija nema nijedan od deset najvećih trgovinskih lanaca, naglasio je Ljajić, uz napomenu da je njihov dolazak neophodan zbog povećanja konkurencije.
U našu zemlju najverovatnije će doći "Lidl" koji je već kupio deset lokacija, ali je potrebno najmanje 15 da bi u jednom gradu počeo da radi, ukazao je on i ponovio da Vlada preduzima mere kako bi stranim investitorima olakšala proceduru dobijanja dozvola.
Ljajić je rekao da su trgovinske marže u Srbiji, zbog nedostatka konkurencije, najveće u regionu, i podsetio na to da su 2011. godine iznosile 19,7 odsto, a prošle godine 21,9 odsto, što je pet do deset puta više nego u drugim zemljama.
Trgovina je, a posebno u poslednjih dvadeset godina, oblast koja se najbrže razvija od svih privrednih grana, poručio je on i ocenio da je to velika šansa i za našu zemlju.
Na današnjoj konferenciji učestvovali su predstavnici državnih institucija iz zemlje i regiona, proizvođači i distributeri robe široke potrošnje, kao i članovi potrošačkih udruženja.