Državni sekretar Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Dragovan Milićević izjavio je da izvoz srpskog agrara već godinama iznosi manje od milijardu evra, iako je njegov potencijal približno četiri milijarde evra godišnje. Naša zemlja ipak, zahvaljujući privatnoj inicijativi, polako počinje da se probija na strana tržišta. Milićević je naveo da i dalje moramo da uvozimo određene količine mesa i povrća, umesto da budemo neto izvoznici tih artikala. Iako je poljoprivreda razvojna i izvozna šansa Srbije, naše tržište nema dovoljno mesa, mesnih prerađevina i povrća iz domaće proizvodnje, tako da ti prehrambeni artikli moraju da se uvoze. Ne treba zaboraviti da uvozimo izuzetno mnogo hrane u odnosu na potencijale Srbije, a što se izvoza tiče, Srbija se nalazi između 60. i 70. mesta u svetu kada se posmatra izvoz svih prehrambenih proizvoda.
Državni sekretar Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Dragovan Milićević izjavio je da izvoz srpskog agrara već godinama iznosi manje od milijardu evra, iako je njegov potencijal približno četiri milijarde evra godišnje.
Milićević je na otvaranju Sajma hrane i pića "Premium Food Weekend" u tržnom centru "Stadion", ukazao na to da naša zemlja ipak, zahvaljujući privatnoj inicijativi, polako počinje da se probija na strana tržišta.
On je naveo da i dalje moramo da uvozimo određene količine mesa i povrća, umesto da budemo neto izvoznici tih artikala.
Prema njegovim rečima, iako je poljoprivreda razvojna i izvozna šansa Srbije, naše tržište nema dovoljno mesa, mesnih prerađevina i povrća iz domaće proizvodnje, tako da ti prehrambeni artikli moraju da se uvoze.
Ne treba zaboraviti da uvozimo izuzetno mnogo hrane u odnosu na potencijale Srbije, a što se izvoza tiče, Srbija se nalazi između 60. i 70. mesta u svetu kada se posmatra izvoz svih prehrambenih proizvoda, ukazao je državni sekretar.
Milićević je ponovio da Srbija već godinama pokušava da dosegne granicu izvoza hrane od milijardu evra godišnje, pri čemu izvozni potencijal domaćeg agrara, prema stručnim analizama, iznosi između 3,5 i četiri milijarde evra.
On je precizirao da domaća poljoprivreda koristi od 25 do 30 odsto potencijala godišnjeg izvoza hrane, i dodao da se, zahvaljujući privatnoj inicijativi, naša zemlja polako probija na strana tržista sa svojom proizvodnjom alkoholnih i bezalkoholnih pića, tako da već imamo prepoznatljive brendove poznate i van granica zemlje, kao što su "Nektar", "Freš end Ko", "Rauh", "Žuta osa" i drugi.
Na dvodnevnom sajmu u centralnom atrijumu TC "Stadion" izlagalo je više od 20 domaćih i stranih predstavnika prehrambene industrije.