Za dozvoljeni minus puno papira

Bez autora
Apr 15 2010

Dozvoljeni minus najpopularniji je bankarski proizvod za kojim građani posežu iako spada među skuplje pozajmice. Jednostavnost korišćenja glavni je argument, međutim, kako bi izbegli odlazak dva puta u banku da bi produžili korišćenje minusa, savet građanima je da se pre njegovog isteka prvo raspitaju šta im je od dokumentacije potrebno. Da je vreme da se produži period korišćenja minusa na tekućem računu, klijenti uglavnom saznaju kada dobiju od banke SMS ili pismeno obaveštenje. Međutim, građani smatraju da to nije dovoljno, već da je potrebno da odmah budu obavešteni šta im je od dokumentacije neophodno kako ne bi morali da zbog iste namene dva puta odlaze u banku. Za neke, koji su zaposleni, to znači i dva puta odsustvovanje sa posla. Banke uglavnom za produženje pozajmice zahtevaju podnošenje zahteva, potvrde o zaposlenju i visini primanja, podatke o preduzeću, isplatne listiće, fotokopiju lične karte i izveštaj Kreditnog biroa.

Za dozvoljeni minus puno papiraDozvoljeni minus najpopularniji je bankarski proizvod za kojim građani posežu iako spada među skuplje pozajmice.

Jednostavnost korišćenja glavni je argument, međutim, kako bi izbegli odlazak dva puta u banku da bi produžili korišćenje minusa, savet građanima je da se pre njegovog isteka prvo raspitaju šta im je od dokumentacije potrebno.

Da je vreme da se produži period korišćenja minusa na tekućem računu, klijenti uglavnom saznaju kada dobiju od banke SMS ili pismeno obaveštenje. Međutim, građani smatraju da to nije dovoljno, već da je potrebno da odmah budu obavešteni šta im je od dokumentacije neophodno kako ne bi morali da zbog iste namene dva puta odlaze u banku. Za neke, koji su zaposleni, to znači i dva puta odsustvovanje sa posla.

- Dobila sam pismeno obaveštenje da mi je istekla postojeća pozajmica, otišla sam u banku sa potvrdom iz preduzeća o visini primanja, međutim, neprijatno sam se iznenadila kada mi je zatražen i telefonski račun na uvid. Pitam se da li je moralo baš tako i zašto banke više ne cene naše vreme - pritužba je jedne čitateljke „Blica“.

Banke uglavnom za produženje pozajmice zahtevaju podnošenje zahteva, potvrde o zaposlenju i visini primanja, podatke o preduzeću, isplatne listiće, fotokopiju lične karte i izveštaj Kreditnog biroa.

- U izuzetnim slučajevima, shodno poslovnoj politici banke, u svrhu utvrđivanja verodostojnosti podataka koje klijent navodi, mogu se zatražiti i dodatna dokumenta - objašnjavaju u „Rajfajzen banci“.

Upravo u tu dodatnu „papirologiju“ spada i telefonski račun, koji u većini slučajeva banke ne zahtevaju. To ponekad čine samo zbog toga da bi imale uvid u to da li klijent redovno izmiruje svoje obaveze.


Bez obzira na to da li je građanin bio samo u dozvoljenom minusu, ili mu se desilo da koristi i nedozvoljeni, procedura je identična. Kako kažu u „Hipo Alpe-Adrija banci“, potrebno je da tekući račun nije bio u nedozvoljenom minusu dužem od 30 dana u kontinuitetu.

- Dozvoljeno prekoračenje odobrava se klijentima kod kojih tekući račun u trenutku odobrenje ima pozitivan saldo, odnosno saldo veći ili jednak nuli - ističu u „Hipo Alpe-Adrija banci“.

Oni klijenti koji su bili u nedozvoljenom minusu mogu da očekuju dodatne provere kreditne sposobnosti.

Ipak, naglašavaju u „Unikredit banci“ klijenti koji se opredele za dozvoljeno prekoračenje po računu primaju zaradu preko banke, tako da se veoma retko dešava da se nađu u nedozvoljenom minusu.

U „Komercijalnoj banci“ napominju da banka prilikom odobravanja pozajmica sa klijentom zaključuje ugovor gde je jedna od obaveza da na dan isticanja pozajmice bude izmireno celokupno dugovanje. Iznos odobrenog minusa zavisi od visine primanja klijenata i njegove kreditne sposobnosti. Ponegde je limitiran gornji iznos. Tako u „Banci Inteza“ maksimalni iznos ne može biti veći od visine tromesečnog proseka mesečnih primanja, pri čemu je najviši mogući iznos prekoračenja koji banka odobrava 150.000 dinara.

Inače, mesečna cena korišćenja dozvoljene pozajmice iznosi od dva pa do 2,8 odsto, dok je nedozvoljeni minus duplo skuplji. Uobičajeno je i da klijent plaća mesečno održavanje tekućeg računa, i to od sto pa do nekoliko stotina dinara ukoliko je reč o paketu usluga koji sadrži korišćenje određenih kartica, trajni nalog, telefonsko bankarstvo.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik