Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) je osnovana 2001. godine, sa ciljem da svojim aktivnostima promoviše mogućnosti za ulaganja i pruža pomoć investitorima da započnu poslovanje, kao i da srpskim preduzećima pomaže da izvezu svoje proizvode i usluge i postanu konkurentniji na stranim tržištima. Na ovaj način SIEPA aktivno radi na otvaranju novih radnih mesta, pokretanju domaće privrede, transferu tehnologija i prenošenju novih znanja i veština. SIEPA od 2006. godine administrira Program privlačenja direktnih investicija koji je pokrenula Vlada Srbije, a čiji je nosilac Ministarstvo privrede. U periodu od 2010. do 2013. godine, koliko je Božidar Laganin direktor Agencije, pokrenuto je oko 200 investicionih projekata, a kompanije poput "Bosch", "Grundfos", "Cooper Tires", "Leoni", "Calzedonia", "Geox", "Yura Corporation", "Johnson Electric", "Panasonic", "Continental", "Magna", "NCR" otvorile su svoje fabrike ili poslove u Srbiji. Ukupna vrednost svih ovih investicija u prethodne četiri godine iznosi preko 1,1 milijardu evra, a njima je otvoreno oko 44.000 novih radnih mesta.
Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) je osnovana 2001. godine, sa ciljem da svojim aktivnostima promoviše mogućnosti za ulaganja i pruža pomoć investitorima da započnu poslovanje, kao i da srpskim preduzećima pomaže da izvezu svoje proizvode i usluge i postanu konkurentniji na stranim tržištima.
Na ovaj način SIEPA aktivno radi na otvaranju novih radnih mesta, pokretanju domaće privrede, transferu tehnologija i prenošenju novih znanja i veština.
SIEPA od 2006. godine administrira Program privlačenja direktnih investicija koji je pokrenula Vlada Srbije, a čiji je nosilac Ministarstvo privrede. U periodu od 2010. do 2013, koliko je Božidar Laganin direktor Agencije, pokrenuto je oko 200 investicionih projekata, a kompanije poput "Bosch", "Grundfos", "Cooper Tires", "Leoni", "Calzedonia", "Geox", "Yura Corporation", "Johnson Electric", "Panasonic", "Continental", "Magna", "NCR" otvorile su svoje fabrike ili poslove u Srbiji. Ukupna vrednost svih ovih investicija u prethodne četiri godine iznosi preko 1,1 milijardu evra, a njima je otvoreno oko 44.000 novih radnih mesta.
Takođe, veliki broj kompanija koje već posluju u Srbiji su proširile svoje poslovanje, otvaranjem novih ili širenjem postojećih fabrika, kao na primer "Draexlmaier", "IGB Bauerhin", "Tigar Michelin", "Gorenje", itd.
Dobar rad Agencije prepoznale su i nagradile mnoge značajne svetske institucije, pa je tako Svetska banka 2012. godine svrstala SIEPA-u među pet najboljih agencija koje se bave promocijom investicija, i to na nivou čitavog sveta. Sve ovo je doprinelo da se Srbija, prema istraživanju Ernst&Young iz 2013. godine nađe na šestom mestu u Evropi po broju kreiranih radnih mesta, a na jedanaestom po broju projekata.
Pored ovog programa podrške investitorima, SIEPA od 2006. godine sprovodi i Program podsticanja konkurentnosti srpskih preduzeća na inostranim tržištima. Za vreme mandata Božidara Laganina više od 1.100 domaćih kompanija je dobilo bespovratna sredstva za svoje aktivnosti, koje između ostalog uključuju sertifikaciju i resertifikaciju proizvoda, uvođenje sistema kvaliteta, odlaske na sajmove, izradu promotivnog materijala, zaštitu intelektualne svojine, itd.
Kada je reč o izvozu, u ovom periodu čak 500 domaćih kompanija se predstavilo u okviru nacionalnih štandova na preko 60 sajmova širom sveta, od Nemačke, Poljske, Rusije, Holandije, pa sve do Alžira, Irana, Japana i Južne Koreje. Zahvaljujući ovim merama Srbija ove godine beleži istorijski maksimum pokrivenosti uvoza izvozom, tj. najmanji spoljno-trgovinski deficit ikad.
SIEPA je organizator i brojnih događaja od kojih je svakako najpoznatiji godišnja dodela nagrada "Izvoznik godine" u okviru koje je nagrađeno preko 70 izvoznih kompanija i preduzetnika. Takođe, SIEPA je organizovala i prvu međunarodnu konferenciju o automobilskoj industriji u Srbiji, posle čega je u našoj zemlji locirano preko 150 kompanija iz ovog sektora. Agencija organizuje i godišnje B2B susrete sa kupcima – Meet the buyer, stručne obuke izvoznika, posete stranih kupaca iz Japana, Rusije, Koreje, Nemačke, Italije, Indonezije, učešće u projektu EU – Evropska mreža preduzetništva u Srbiji, kao i učešće na više specijalizovanih investicionih foruma (European Supply Chain and Logistic Summit, International Outsourcing Forum, European and Asia Manufacturing Strategies Summit), a bila je i partner konferencija sa Economistom, Euromoneyem, BDW-om, itd.
U SIEPA-i je nastalo preko 50 specijalizovanih brošura koje promovišu Srbiju kao investicionu ili izvoznu lokaciju, sa kojima se naši državnici predstavljaju u inostranstvu.