Aerodrom Mostar tijekom ove godine imao je samo 168 putnika u 33 operacije, što je ispod svih minimuma likvidnog poslovanja, a kako je ostao bez jedine redovne linije, na relaciji Mostar- Düsseldorf, nadu polaže u čarter letove.
Tako se prvo slijetanje zrakoplova u Mostar s oko 150 hodočasnika iz Katowica očekuje danas.
Mostarski aerodrom godinama posluje s velikim gubicima i opstaje isključivo zahvaljujući proračunskim sredstvima svih razina vlasti iz Federacije BiH.
Tako je kroz mostarski Aerodrom lani prošlo samo 1944 putnika, uz 102 leta, a najveći broj putnika zabilježen je 2013. kada ih je bilo 78.205. Pad je počeo 2015., nakon čega je pandemija koronavirusa dovela do još manjeg prometa.
S druge strane, ostali aerodromi u Federaciji BiH bilježe pozitivne rezultate, piše Klix.ba.
Tako je u prvom tromjesečju 2022. s Međunarodnog aerodroma Sarajevo prevezeno 177.288 putnika što je povećanje od 320% u odnosu na isto razdoblje 2021.
U istom razdoblju je s Međunarodnog aerodroma Tuzla prevezeno 58.703 putnika, što je značajno povećanje u odnosu na prošlu godinu, kada ih je bilo 32.471.
Međutim, Aerodrom Mostar još uvijek je potencijal koji zahtijeva dodatna ulaganja, iako je od 2015. do 2022. Federalno ministarstvo prometa i komunikacija u njega uložilo više od 16 milijuna KM (8,1 mil. eura).
Od toga je preko devet milijuna iskorišteno za izgradnju infrastrukture i nabavu potrebne opreme, a preostali iznos za subvencioniranje linije Zagreb – Mostar, plaće radnika, školovanje, licenciranje djelatnika i ostale tekuće troškove.
Nedavno je vlada FBiH osigurala oko 4 milijuna KM za taj aerodrom. Također, kroz sporazum između vlade HNK-a i Grada Mostara za potrebe zračne luke osigurano je dodatnih 2,5 milijuna KM.