Nova zgrada terminala na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu građevinski bi trebalo da bude završena do kraja novembra nakon čega će uslediti opremanje, a očekuje se da će putnici moći da je koriste od sledeće letnje sezone, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Naveo je da će niški aerodrom ove godine premašiti rekord iz 2019. godine kada je imao 422.000 putnika i istakao da je taj aerodrom projektovan za oko 1,5 miliona putnika, što znači da će Niš postati sve značajnije putničko i kargo čvorište kada je u pitanju avio saobraćaj.
"Imaćemo više putnika i ovaj aerodrom će se razvijati", naglasio je danas Vesić.
On je, prilikom obilaska radova, rekao da niški aerodrom zaslužuje da dobije novu zgradu s obzirom na to da ima sve veći broj putnika, te podsetio da trenutno iz Niša saobraća 13 linija od čega su tri sezonske i 10 redovnih.
Istakao je da država ulaže u našu avioinfrastrukturu, zato što je Srbija na raskrsnici različitih puteva i zato što imamo sve više avio saobraćaja.
"Zbog toga naši aerodromi imaju sve više putnika. Očekujem da do kraja novembra budu završeni građevinski radovi i da pokušamo da do letnje sezone građani Niša, kao i oni koji lete sa ovog aerodroma koriste novu aerodromsku zgradu", rekao je Vesić.
Za to treba dosta posla koji, dodao je, podrazumeva da se zgrada završi i opremi, kao i se uradi kompletno parterno uređenje.
"Čeka nas i izgradnja novog tornja kao i rekonstrukcija stare zgrade ili izgradnja nove. U svakom slučaju, čeka nas povećanje kapaciteta niškog aerodroma do 1,5 miliona putnika i to je najbolja vest za Niš. Niš dobija brzu prugu, novu aerodromsku zgradu, više avio linija i na taj način se razvija i ostvarujemo da postane bolje mesto za život svih ljudi", rekao je Vesić.
Direktor JP "Aerodromi Srbije" Mihajlo Zdravković zahvalio je vladi i resornom ministarstvu na podršci i rekao da se očekuje da će nova zgrada terminala na niškom aerodromu građevinski biti gotova do kraja novembra.
Naveo je da će se potom nastaviti sa opremanjem i da će se nastojati da sve bude spremno za saobraćaj sledeće letnje sezone.
"Pokazalo se da je ova letnja sezona na niškom aerodromu bila rekordna, jer smo i u julu i u avgustu imali više od 50.000 putnika, što nije zabeleženo u istoriji ovog aerodroma", rekao je Zdravković.
Naveo je da su najveće primedbe putnika bile na komfor i nedostatak komercijalnih sadržaja na aerodromu.
"Izgradnjom ove zgrade stvoriće se mnogo bolji uslovi za naše putnike, veći komfor i mogućnost za komercijalne sadržaje, a samim tim očekujemo da privučemo i neke nove putnike što bi, nadamo se, zainteresovalo i nove avio kompanije koje će proširiti opseg destinacija sa našeg aerodroma", rekao je Zdravković.
Svaka konkurencija je dobrodošla, pa i na beogradskom aerodromu
Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je danas Tanjugu, povodom najava iz Er Srbije da će praviti hangar za održavanje aviona (MRO) na aerodromu u Beogradu pokrenuti ugostiteljske delatnosti, ali i sopstveni kargo i hendling servis, da je svaka konkurencija dobrodošla.
Vesić je podsetio da je ranije izrazio nezadovoljstvo, kao i Er Srbija, radom kompanije Vansi tokom leta, koja je koncesionar beogradskog aerodroma.
"Er Srbija je vlasnik zemaljskog operatera GAS (Ground airport service) koji je letos aktiviran kako bi se prevazišli problemi u funkcionisanju aerodroma koje kompanija Vansi nije umela da reši. Zbog toga smo u avgustu doneli odluku da omogućimo da još tri zemljska operatera mogu da rade na aerodromu Nikola Tesla", naveo je Vesić.
Kaže da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture priprema izveštaj o svemu što se događalo tokom leta na beogradskom aerodromu, koji će biti poslat vladi.
"Jednostavno, ponašanje koncesionara tokom leta mora da dobije svoju zvaničnu ocenu, jer aerodrom pripada Srbiji, a koncesionar samo upravlja njime", naglasio je Vesić u izjavi za Tanjug.
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek izjavio je ranije da srpska avio-kompanija želi da napravi, zajedno sa partnerom "Turkish Technic", hangar za održavanje aviona (MRO-Maintenance, reparations and operations) na aerodromu u Beogradu.
"Prema sporazumu o zajedničkom ulaganju sa partnerom specijalizovanim za održavanje aviona (Turkish Technic), želimo da napravimo hangar za MRO na aerodromu u Beogradu. Želimo i da ponovo pokrenemo ugostiteljsku delatnost. Nezadovoljni smo proizvodom kompanije sa kojom imamo ugovor na dve godine, a ona je jedini dobavljač. Takođe razmišljamo o sopstvenom kargo i hendling servisu", rekao je Marek za poljski avio-portal "Rynek Lotniczy".
Kako je naveo Marek, održavanje aviona i "ketering graund hendling" su danas najveći problemi Er Srbije, a autsorsing ovih delatnosti proteklih 10 godina očigledno nije doneo željene rezultate.